Summa sidvisningar

lördag 10 september 2016

Insjuknandet går fort...

God natt alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu har åter några timmar gått och ögonen har inte blivit bättre. Jag har haft några stunder då jag åter brustit men jag har mestadels varit ensam. Patrik frågade vart han skulle vara och jag bad om att han lika gärna kunde åka till grannen och gräva då jag helst vill vara ensam och bearbeta när jag mår skit.
Jag är av den sorten som brister och går ner mig i hästlängder och sedan efter ett tag kommer åter då det gäller nära. Om det hade varit någon som kastat skit på mig hade det runnit av som ingenting. Det är saker jag tål och är mer eller mindre immun ifrån, jag blir förbannad och starkare än vad andra väntar...denna gång var inte en sådan gång...

Eftersom många fortfarande undrar vad som hänt så tänkte jag fortsätta att berätta. Om det inte vore för andra så gör jag det för mig själv. Jag är en skrivare och oftast så tar skrivandet fart var gång jag behöver skriva av mig, skillnaden idag mot för några år sedan är att jag delar mina tankar och känslor istället för att ställa det att damma i bokhyllan...

Fredagen kom...

Morgonen var som vanligt och alla mina älskade bebisar släpptes ut efter sin frukost som vanligt. Anton var inte påvisande bättre eller sämre än på kvällen.
Han gick ut men var lite försiktig att gå ifrån mig vilket var lite jobbigt men jag tog honom till mig och följde med då han ville ha stöd. Min kille är en känslig liten man med sina nästan 50 kg och söker mig hela tiden.
Är vi ute och går så kan han gå på 1,80 m håll i koppel men om jag släpper honom så går han med nosen i mitt knäveck för att inte komma bort...vi pratar nu om en så kallad stor grotesk och farlig rottweiler! Fuck fördomar säger jag! Du får vad du skapar....

Förmiddagen kom och Anton var med i gemet och försökte hålla skenet som en rottweiler uppe...dvs man är en tuffing som inte säger att något är fel. Jag fick inget direkt hum om hur det var med honom men jag inspekterade varje liten rörelse han gjorde. Under morgonen och förmiddagen så tvättade jag, tog hand om disken, plockade hundskit på tomten som kommit i det senaste, bytte vatten i hundgårdarna och städade upp där med, jag plockade upp alla äpplen och kastade som fallit samt städade boxrummet och 2 av 3 boxar. Bäddade rent hos dem och plockade undan en del till resten. Efter att Bella kommit så tog jag hand om kontoret som var tvunget att göras men som legat efter på grund av olika händelser senaste tiden. Jag gjorde även fakturan som Patrik bett och och tog den med mig till postlådan senare. Alla fick en promenad utan Anton. Johanna var snäll att ta Winston och Bella medans jag tog jag kontoret.

Jag tog med Johanna till bussen då hon skulle till kompis och senare till Puls nattklubb för att roa sig under kvällen.
Åkte vidare och lämnade av pappren från kontoret och åkte till apoteket för att hämta mer mediciner till Anton.

Jag åkte hem igen och klockan började närma sig 15 hugget...

Nu startade helvetet som ingen människa med djur vill vara med om....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar