Summa sidvisningar

söndag 7 augusti 2016

En morgon i tankar

Godorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Det är länge sedan jag skrev något och här har det varit sjukt mycket sista tiden. Men nu hat det lugnat ner sig lite för stunden och saknaden efter att skriva är enorm.

Jag sitter nu i uterummet, himlen är gråmulen och kylan börjar göra sig påmind om att det går mot svalare tider.
Hela sommaren har jag varit totalt upptagen och mellan mina väggar med förberedelser och valpar. Inte en enda dag har jag tillbringat i solen av denna underbara sommar som vi fått. Solen och värmen för mig är alla fina människor som finns runtomkring. De ger mig rödrosiga kinder av värme <3.

Det har varit en hektiskt men underbar tid, men också extremt arbetsam vilket jag inte märker förrän när batteriet är slut och jag somnar där jag är...

Jag har längtat så länge på att få vara en del av detta som nu passerat och nu har de flesta av mina små älskade bebisar flugit ur boet. Jag kommer efter dagen bara ha 2 pojkar kvar hemma.
Det har varit fullt upp även med veterinärsbesök och prover, avmaskningar och vikter, koll på beteenden och temperament, papper och avlat, familjer och bokningar.
Som om inte detta vore nog så har jag lyckats göra ritningen till hundstallet klart i alla fall, alla räkningar är betalda för Patriks företag och vår privatekonomi.
Jag har haft städhjälp och har själv även städat ihop med denna så att man kommer igenom huset ordentligt så nu är det inte mycket kvar. Tyvärr så är det extremt mycket flugor som åter skitar ner överallt igen så det ser näst intill ogjort ut på vissa ställen.

Jag har hunnit åka på 70 års kalas, en sommar fest och en dag till staden tack vare fina underbara vänner och familj som hjälpt mig med detta. Det har påbörjats att gräva fram den yta som hundstallet skall vara på, Scanova har varit här och tagit bort telestolparna som stod på marken som inte var i bruk.

Jag har pratat med Länstyrelsen om en utbildning samt kommer att ha hjälp av lite mer avståndsvänner till det och jag tackar Gud för att jag träffar så mycket fina människor överallt. Vad vore man utan?
Under morgondagen så skall jag även se över en annan utbildning som även den skall påbörjas i det närmaste om jag blir antagen, platserna är få så förmodligen får jag väl inte plats men hoppet finns.
Den ligger på 22 veckor. Jag måste få klart på ritningarna på resten och få ut det på kartan vilket skulle varit gjort redan men tiden har inte infunnits ihop med allt annat.

Jag hade nu sett fram emot en något lugnare tid med mina hundar men har en intensiv tid som väntar trots det att valpar är borta till stor del. Alice är i löp vilket är lite körigt igen.
Förövrigt så är det fart på alla stora efter en dåligt tid för dem med aktivitet nu. Winston måste klippas och göras fin medans jag kanske även har Freja att ta hand om. Som tur är så har hon blivit klippt för inte så länge sedan av någon annan eftersom jag varit upptagen och vår tid inte passade ihop för en date. Mitt samvete var väldigt dåligt för henne men det avtog när vi kom överens om att jag kunde lägga det ansvaret på hyllan :)...

Nu har jag aktivering att ta hand om, ihopsättning av valpar och de vuxna hemma eftersom jag har 2 pojkar kvar som nu måste få del av vår familj på annat vis om de blir kvar, Patriks kontor måste skötas, vänner måste träffas som vi lovat att ta tag i, tomten måste röjas, jag själv måste ta hand om min kropp och själ så jag blir återställd, jag behöver även få tid att fräscha till mig så man får känna sig lite kvinna igen efter att mer eller mindre varit dränkt i valpdoft och kiss, jag behöver komma igång att träna lite för att omvandla ett par kilo till muskler igen efter månade av mer eller mindre stilla sittande (eller vad man ska kalla det )

JA ni gott folk jag har fortfarande lite att göra och jag känner att jag lever....

Mina mål och mina krav är skyhöga men jag vet i mitt hjärta att jag kommer dit så det är bara bita ihop och ta en sak i taget..

Ha en underbar dag alla ni där ute <3

Puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar