Summa sidvisningar

måndag 11 april 2016

Äntligen är det gjort....

God middag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Min morgon startade ganska tidigt då jag slog upp gluggarna reda klockan 6 trots nattens sena timmar. Jag hade ju haft en väninna på besök och vi hade suttit och snackat och tagit lite flytande förtäring. Hade verkligen trevligt. Nog kände jag för att fira gårdagens fina framsteg så glädjen fanns där ännu mer idag.

Jag gick upp ganska tidigt efter att ha legat och glott i taket och inte riktigt vetat vart jag skulle börja min dag. Jag beslutade mig för att fortsätta där jag slutade igår.
Eftersom jag klippte Winston då så var det bara resten kvar. Det var en rejäl borstning och uttunning av hans päls som var prio 1.
Det tog mer eller mindre hela dagen men så var också vartenda hårstrå på hel hunden genomgången också.

Jag hade sjukt ont i kroppen då jag var klar men vansinnigt nöjd med resultatet. Patrik var ute på tomten och grejade under hela tiden som jag borstade hund, och det syntes bra mycket mer vad han gjorde än vad jag gjorde kan jag lova.

När jag slutligen var klar med honom så var han sååå glad i vanlig ordning och dansade som vanligt.

Anton var ganska gapig idag med men Alice fick vara ensam under dagen för att vila från honom och för att ladda om i orken igen, likaså Anton ....om nu inte dessa dagar nu är över då chansen om parning nu var över vilket visar sig vid nästa möte igen, vilket skall ske senare under kvällen.

När nu Winston var klippt, örontvättad, kloklippt, ögondroppad, borstad och fått beröm för hur han uppfört sig så blev resultatet så här ....


Före


Efter


Världens underbaraste gamelgubbe <3<3<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar