Summa sidvisningar

lördag 30 april 2016

Stort tack till underbara vänner ❤

Skrivet på Torsdagsnatten....men John Blund var starkare än jag...

Godnatt alla nära kära vänner och bloggläsare <3
Jag kommer nu sent till datorn för att skriva lite då jag fastnat lite varstans på vägen.
Sitter nu i vardagsrummet med snarkningarna från Winston som lite bakgrundsljud. Han har kurat ner sig i ett påslakan som var på väg till tvätten och jag har inte hjärta till att ta det för honom nu när han sover gott...
Dagen idag har varit utöver det extra, jag tackar från botten av hjärtat för denna dag, det var precis vad jag behövde om jag ska vara ärlig.
I ärlighetens namn så mår jag inte på topp även om det mesta flyter på och är riktigt bra. Man kan känna sig både trasig och ensam i alla fall..även om man har hur många och hur mycket om sig och kring sig ....men...
Idag har jag haft en riktigt efterlängtad dag som dessutom varit fylld av överraskningar <3
Morgonen startade tidigt och jag gjorde hundar och allt annat klart för avfärd hemifrån. Idag var den dagen som Ullis, en fantastisk vän efterfrågat. Det var den dagen som jag skulle åka in till Norrköping för att köpa blommor.
Jag säger varje år att jag ska strunta i det men så när tiden väl kommer så kan jag inte låta bli...det ger mig så mycket gnista. Jag känner verkligen glädje över att se alla vackra växter med sina fagra färger....
Jag fick först uppdraget att ta med Johanna ner till bussen från Söderköping och in till stan, så jag gjorde mig klar så fort jag kunde.
Jag dumpade av Johanna på vägen på väg mot Ullis. Och så måste jag bara först innan jag fortsätter säga att Johanna var så söt i morse. Hon gjorde lite frukost till mig bara för att det var lite tight med tid.
Jag åkte hem till Ullis som redan var på språng mot bilen. Jag klev ur bilen och tog ett bloss med henne efter en omfamnande kram två goda vänner i mellan.
Ullis spottade ur sig en överraskande mening som jag inte riktigt hängde med på först...
-Jag tänkte att vi skulle åka förbi Fix konditori innan vi far vidare mot stan....
Snacka om att detta var längesen!
Åhhh så roligt. Jag blev så överraskad .  Vi for strax ner dit och där blev jag bjuden på en smaskig räksmörgås och kaffe ...ett jätte tack ...det var verkligen jätte gulligt!


Se här så go och glad hon är min älskade Ullis <3<3<3


Detta var inte fy skam alls ;)

Efter det så var vi inne ett varv på Jofotex där jag köpte halkskydd till att lägga under mattorna på borden där Ebba och Alice ofta är. Lite orolig om benen då de hoppar upp och ner på borden så därför. Köpte även madrass till att göra nya till hundarna.
Fick som vanligt rabatt även om inte Jonny var där denna gång. Även det riktigt trevligt .
Vi for vidare in till Norrköping. ..närmare bestämt plantagen. Där gick man lös som om det  åter igen var julafton.
Det blev en och annan blomma att packa in i bilen...


Första laddningen var en skrälldus av penseér av alla möjliga färger


En hel del pelargoner som vanligt såklart ;)


Även lite gott och blandat till den nya rabatten som skall träda fram...


Blev lite kär i ett växthus som jag såg ...

Nu var vi klara för att bege oss vidare och fortsätta dagen med resten som väntade...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar