Summa sidvisningar

onsdag 21 januari 2015

Allt kan hända...

God eftermiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Ja jag vet jag ber om ursäkt jag har varit super dålig och många väntar på att jag ska skriva. Igår hade jag tänkt att jag skulle göra det man hela dagen var kaos!

Min morgon började lite annorlunda mot den brukar.
Jag vaknade, klev upp och gick på toa som vanligt. Jag ar pigg som tusan även om jag kom i säng vid midnatt och inte somnade förrän runt 01.00 tiden. Jag klädde mig och gjorde mig i ordning en aning för att möta dagen. Knallade en trappa ner , kände kylan i vardagsrummet så jag tog in ved och tände en brasa. Gick vidare ut i köket och satte igång kaffebryggaren och släppte in de stora brudarna som sover i groventrén. Nu körde jag igång kaffet, väntade kvar medans det blev klart ....gick vidare in i vardagsrummet, rullade en cigg och satte mig vid brasan för att röka. Jag tog upp telefonen och ser då att klockan är 04.15!!!

OJ! det blev inte riktigt som jag tänkt mig, det blev väldigt tidigt ur sängen denna gång! Man kanske ska titta på klockan lite ibland innan man bara tar för givet att det är dax att gå upp. Jag förstod att det var tidigt eftersom det var svart ute men inte tänkte jag mer än så...

När jag väl nu var uppe var det bara att ta tag i dagen så jag startade med disken och diskmaskinen ännu en gång. När jag var klar där var det riktigt fint, jag körde igång 2 nya maskiner tvätt, vek 2 av de 10 jag tvättade igår, tur jag har 2 tvättmaskiner..
Allt var nu på g, radion spelade ljuva toner för mig vilket var mysigt. Jag har nu mått lite dåligt över att jag inte tagit hand om min lilla Winstons päls på ett tag nu, så jag plockade fram hela kittet för att dra igång. Klockan var fortfarande inte mycket, jag startade att klippa min lilla vän. efter en liten stund så gav maskinen upp så jag fick skruva isär skiten och göra rent den och reparera den för att få igång den till att kunna tagga av resten av den päls som skulle bort. Patrik kom upp och hans enda kommentar var att jag var störd ...
Han tyckte väl att jag kunnat sova ett tag till. Jag var fullt medveten om att jag kommer att vara tvungen att vila en stund sedan för att orka dagen. Jag hade en hel lista att ta tag i och humöret var på topp. Jag kände att det var min dag i dag :). När Patrik åkte ner till vårdcentralen för prover och jag då lagt mig en stund för vila. Satte klockan på en timma men fick ligga i 15 minuter innan helvetet bröt lös på de värsta plan man kan tänka sig....



Morgonbrasan..

Klippbordet klart i väntan på min lilla Gubbe..

Min hårboll som väntar på barberaren ;)....

Morgonens framtagna tvätt att reda upp...

Här är den tvätten som låg på soffan redo för att hamna i skåpen.

Tanken var nu att hela dagen skulle bli en enormt aktiv dag, glada toner, känslan av att känna att man duger till, att man lever och tillfredsställelsen av att man har det fint och har gjort både nytta och betydelse...
Men allt kan ändras otroligt fort....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar