Summa sidvisningar

torsdag 22 januari 2015

Ska jag ta ett varv igen???

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Ibland halkar man efter med olika saker här i livet och nu har det gått ett tag som jag blängt snett på min lilla cockerspaniel som inte har blivit klippt på ett tag. Jag hade nu en milslång lista att börja beta i denna vecka. Idag har vi kommit till torsdagen och mycket av olika karaktär har hänt under veckan.

Jag har nu haft ny gnista till ve och fasa...man får sina nederlag lite då och då så som alla människor får. Det dröjer några dagar och även mycket tänkande för att försöka komma i form igen.  Jag hade nu till den fasen då gnistan var ett brinnande faktum igen och allt kändes i allt elände med instanser ändå ganska bra. 

Jag tog mig i kragen och började min dag med att börja röja upp runt omkring mig där jag kände att saker hängde över mina axlar och tyngde dem. 

Just nu när jag sitter här på torsdag kvällen och ska försöka skriva så håller mina andra familjemedlemmar på att förhöra varandra på engelska glosor och det går då inte lugnt till väga vill jag lova utan det är ett herrans liv! Får se om jag lyckas sammanfatta vad jag gjort då även tv.n är på och hundarna knölar runt när jag sitter med lapptoppen i knät i vardagsrummet...

I måndags hade jag en himla fart i alla fall. Jag gjorde köket ur tjusigt och naturligtvis var då även all disk borta 4 maskiner tvätt tvättades och alla maskiner sorterades som väntade på tvättmaskinen. Jag tog en långpromenad med alla babesen och gubben genom skogen där hundarna fick springa fritt var för sig, en go lunch intogs och därefter lite vila för att orka gå igång igen. Groventén gjordes snygg och humöret på topp. Hade en riktigt positiv känsla i hela kroppen och livet frodades...underbart!
Ville hemskt gärna dela med mig av min då positiva energi som sprudlade :).
Ville få alla människor i världen att le...
Jag fortsatte med att dammsuga hela undervåningen, tvättade 4 nya maskiner tvätt samt hängde en del av det. 
Gubben och jag tog en varm skön ångdusch tillsammans nu när han äntligen hade lagat vattnet så vi fick lite värme där efter nu ha duschat fesljummet i ett par månader och varit super irriterad på detta. HJälpte även en god vän att dra ut nya lönespecar som hon behövde till ett arbetsgivarintyg. Plockade undan från undervåningen och slog nu hål i hela pappershögen av min blogg sedan jag startade för att få in det i pärm som ska sparas för framtiden, det blev 2 hela pärmar från bloggens start till runt 10:e december då jag drog ut bloggen i pappersform.
Kikade på farmen under tiden för att därefter ta nya tag igen ...

Fortsatte med lite kontorsjobb, betalade de sista fakturorna, gjorde fakturor att skicka till kund, drog alla kopior som behövdes, drog ut alla insättningsuppgifter samt rutavdrags ansökan till skatteverket. Nästa gång tänkte jag ta resten på kontoret.

Jag var fortfarande inte klar så jag gick nu åter på nästa grej...
Nu gjordes hundarna klara för natten vilket var skönt, 2 nya maskiner åter en gång. Massor blev gjort denna dag och nästan ingen smärta alls! Underbart!!! Dock var nu ett migränanfall på g men det hävs enkelt med medicinerna så jag var fullt nöjd ändå. Nu tyckte jag att jag hade förtjänat en mumsig kopp med kaffe vilket jag tog, satte mig en stund och tänkte på dagens aktivitet vilket jag skall försöka komma ihåg till morgondagen och ta en ny likadan ...ångan var på topp och kämparglöd och glädje likaså :).
Önskar att lyckades att insperera någon till att fylla vardagliga saker med glädje :)

Dagen som kom därefter var inte lika bra. Jag råkade ju komma upp kl 04.15 utan att veta om det då jag bara automatiskt gick upp som jag redan skrivit om i tidigare inlägg, skrev även då vad som hände på morgonen och hur pigg och glad jag var...
Efter ett par timmar blev jag dock trött och kände att jag var tvungen att vila för att orka fortsätta men det hände aldrig. Jag lade mig för att kunna vila satte klockan på en timma men fick 15 minuter. Gubben kom hem efter ett besök på vårdcentralen, man slamrade och visade enligt mig ingen respekt alls, man stängde av radion jag lyssnade på och satte på tv.n istället! Jag exploderade, nu var måttet rågat! Va fan kunde man inte ta en annan tv för??? låta mig få vara i lugnets stilla stund för?....
Jaja jag blev förbannad och försvann dundrande upp en våning. Det har varit mycket annat som har varit kämpigt på vissa plan men man har stuckit det under stolen och svalt, då visserligen från båda håll men nu var det nog...

Vi rök ihop rejält lite senare under dagen, vi är båda ganska kraftiga i våra känslor och jag kan säga att det inte är så små saker som exploderar när det väl gör det, mycket har hänt under ganska lång tid och nu kom allt till ytan.

Efter en hel dag med en den ena och en den andra så har det lagt sig en aning. Många diskussioner har passerat. Det är väl som hos alla ....
Jag går nu inte in på detaljer utan nöjer mig med i stora drag som jag nu gjort, detta har resulterat i att jag är lite avtrubbad och glädjen blossar tyvärr inte längre...
Nog löser det sig på något vis men just i detta  så var det extremt jobbigt....

Dagen so denna blev det aldrig av att jag klippte klart min lilla kille, jag orkade helt enkelt inte, tappade sugen på allt. Jag klippte honom så pass att hela överdelen var klar och öronen , jag lyckades även få skruva ihop min klippmaskinen som bara la av mitt klippningen. Lyckades få igång den för att kunna fortsätta och som sagt gjorde honom klar till hälften.
Nu igår blev han helt klar då jag inte hade samvete att låta honom ta en promenad i kramsnö innan jag hade klippt hans tassar och underrede så pass att inte allt skulle fastna i hans päls. Det brukar kunna sluta med att Winston inte alls kan gå då allt fastnar i pälsen och det känns så grymt för den stackaren. 
Patrik tömde poolen och tvättade ur den samt fyllde på nytt igår. Idag har jag skurat locket och haft i alla nya medel som skall tillföras. En del av tvätten har vikts och en del nytt åter tvättat. Det blir oerhört med tvätt här då jag ofta tvättar handdukar och fällar, filtar och annat som hundarna har. Avskyr när det flyger massor av damm överallt så jag gör vad jag kan för att försöka hålla efter. 
Det har väl varit en hel del till som passerat men just nu rakt upp och ner så står det stilla i huvudet på mig så jag ger mig nog här i just detta inlägg. Men detta är lite av vad som varit i alla fall. Min vecka har stormat rejäl och varit fruktansvärt bitvis men jag överlever även denna gång...värr har jag varit med om vill jag lova ;)



Lilla Winston med för mycket päls....

Efter några timmar i mattes vård så ser min lilla gubbe vårdad ut igen och visar som vanligt sin glädje genom att dansa när man talar om att han är en snygg kille...


Tacka  här för mig just denna gång så får vi se om vi ses igen puss ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar