Summa sidvisningar

söndag 11 januari 2015

Ska hålla mitt löfte...

God förmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu är man åter igång efter en jävligt morgon med piller frukost som vanligt. Är nu ganska skaplig trots allt. Det är inte världens skönaste väder men ger mig snart ut igen.
Jag lovade tidigare på fb att jag skulle skvallra vad jag pysslade med ihop med Alice igår.
Eftersom  i har haft dispyter så återgår jag nu till att träna allt från grunden eftersom hon tappar intresse fort och är ibland helt okontaktbar. Hon drar som en idiot i kopplet även och focuserar på fel saker..nu får det vara nog med det...
Startade morgonen med ett enormt lugn där inget annat var tillåtet. Minska lilla hets nobbades. Det tog en stund men hon fattade till slut och varvade ner. Harmonin var i hög nivå :-)
När jag tagit mitt vanliga  kaffe så tog jag och svidade om och på med termosar. Jag tog med mig en tältstol och Alice och gick.
En tältstol???  Ja jag har mina galna lösningar på saker.
Så fort att Alice passerade mig så stannade jag tills att hon återkom till sin position där hon skulle vara. Om detta inte hände utan hon var fokuserad på fel saker satte jag mig och väntade tills hon sökte min kontakt igen. När det hände så belönades hon med  beröm i mängder och godis om vartannat.
Vi reste oss och tog ett steg framåt...var vi där igen med snabbt framåt blev det samma visa igen.
Träningen funkade bra...hon började fatta galoppen. Hon fick även gå på långt koppel men blev tillrättavisad så fort att linan blev spänd.
Detta kräver ett enormt tålamod men tror i hjärtat att det kommer bli goda resultat.
Nu klär jag mig igen bara kaffet är tömt i koppen för andra passet av samma karaktär som igår. Det vore väl fan om jag inte skulle kunna få ordning på denna obstinata brud....skam den som ger sig.
Önskar alla en bra dag :-)

Återkommer senare igen...kanske ses vi då puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar