Summa sidvisningar

söndag 7 december 2014

Länge sedan....

Godkväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Oj får jag väl säga...nu var det ett tag sedan jag skrev. Allt är nu hektiskt i alla ändar...
Håller på att hitta ett nytt hem till Atlas samtidigt som hela tomten grävs upp för nya gångar så vi kan ta oss fram både människor och djur utan att få hela skorna fulla med lera. Hela tomten har nu långe varit en lefåker vilket man nu tröttnat på. Jag har 4 hundar som kör racer i leran varje gång de går ut...ni kan ju tänka er hur det ser ut inne. Mitt i detta så sätts julbelysning upp...köpare besöker...bråk med försäkringskassan och läkare...jag mår skit men försökernlägga det åt sidan. Träffar nya vänner och försöker hålla skenet uppe med en nyopererad sjuk tös hemma. Allt är just nu kaos...jag/vi har nya stora saker på g som kanske kan göra vårt liv lättare med tiden och lösa många problem men allt har en startfas. Jag har fått en ny läkare som hann skriva ett recept ...och en ny till som fick bedömma mitt tillstång och nu till nästa gång åter en ny. Jag har varit fullt arbetssökande och kontakt och strul med abf..akassa helt i onödan. Vikten fortsätter neråt medans även Patriks hälsa har förbättrats. Vi hade en storm för ett tag sedan som blåst över. Det är massor att göra inför jul hos alla så jag hade tänkt att det vore skönt om man hade sluppit mer tills dess men icke...som vanligt. Massor av energi går åt till alla instanser...allt bråk osv. Jag är helt slut men måste kämpa vidare. Jag vägrar att behandlas som de faktiskt behandlat mitt ärende. Jag har ett samtal inspelat från Fk och gissa om det känns bra....:-).
Har vänner jag inte hunnit och orkat vårda vilket känns skit men jag får hoppas att de står kvar när den värsta stormen är över. Har kontoret att ta hand om inom kort vilket är en hel del. Har nu mitt i allt haft Atlas som flyttade hem att lägga massor av energi på. Allt för flocken. ..ja så har det varit.  Man är hungrig hela tiden...då man nu käkar flytande ihop med Johanna eftersom hon inte kan tugga något efter operationen.

Ja ni ser...det händer grejer hela tiden....önskar dygnet hade fler timmar, skulle behöva det.
Nu är jag jättetrött och orkar inget mer alls så jag återkommer så fort att jag har mer tid.       

Med detta säger jag nu god natt ...puss
Hoppas era sista dagar varit bra :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar