Summa sidvisningar

söndag 28 december 2014

Dax att svida om efter en bra dag. ..

God middag alla nära kära vänner och bloggläsare <3
Nu är det dag att åter svida om till något lite bättre för kvällen. Igår var Lotta här och hånglande med mig. Vi hade en trevlig kväll och mycket snack ...även om jag mest höll låda. Vi införde nya planer för framtiden tillsammans vilket kändes rintigt roligt. Lotta är en underbar person med ett hjärta av guld. Aldrig svår att ha med att göra och delar med sig av sina kunskaper och upplevelser på olika plan...kort och gott en fantastisk människa. ..<3
Vi hade en kanon kväll som nådde till kl. 02.30.
Hon tog gäststugan och jag soffan ihop med hundarna då även Bella var här. Tidigare på dagen hade Christoffer och Örjan samt alla 4 barn varit här och hälsat på. Hela högen barn lekte vilt med hundarna så när de åkte så låg min liga helt utslagna.
Idag så tog Lotta och jag många för sysselsättning. Packade in 4 hundar och Johanna i mi  bil samt resten i Lottas bil. Alltså 5 hundar vi och 2 ungdomar och for till skogen för att träna spår. Ebba...Bella och Alice fick den aktiviteten. ..de andra 2 fick idag vara åskådare. Det var första gången vi tränat detta och de var sååååå duktiga. Ebba fattade direkt och löste sin uppgift. Alice fattade inte först men när hon gjorde det så var hon helt galen!. Underbart ..hon var verkligen suverän och fick överkurs som nybörjare. Bella var även hon duktig när hon fattade...en liten sökare med vilja...fick ett lyckat avslut på ett kortare spår. De tränade lite i kallning innan vi for tillbaka för en kopp kaffe och en utvärdering av dagen. 
Nu ska här svidas om. Jenny är på ingång så ikväll blir det lite hångel..bubblande och en massa tjejsnack igen! Har saknat min underbara vän enormt nu...länge sedan sist.
Önskar er alla en bra kväll...min är redan lyckad <3 <3


Puss på er alla glada eller mindre glada  ;)

Så här såg hundarna ut i lördags efter att de hade fått leka med 4 Åbergs barn...hahaha

Självklart är jag heltänd på vad matte har i bakfickan denna gång! Alltid roliga grejer som händer <3

På väg mot att aktivera en bil full med hundar...

Nu är det dax ;)

Första hunden ut som är Ebba. Efter premiären så är beslutet om att öka svårhetsgraden för henne ett faktum, att hon var nybörjare på denna aktivitet var inte riktigt något hon visade

En pigg och arbetsvillig krabat i full fart att vilja spåra 

I väntan på kommandot spår, för att få fullfölja sin uppgift som nu väntar 

Alice är riktigt på och vill jobba :)

Avslutar med en vacker dagsbild i -17 grader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar