Summa sidvisningar

måndag 1 december 2014

Ta tag i tillvaron....

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Har nu efter lite längre sömn än vanligt klivit upp för en kopp kaffe igen. Det har varit en blandad helg. Allt ifrån känslan om julafton till enrom besvikelse..och svårt att släppa även om man alltid går ner sig...reser sig...skakar av sig...lägger på masken och fortsätter som tidigare. Det man inte vet är hur man känt sig djupt inne i själen och det behåller jag för mig själv som så mycket annat.
Orkar inte berätta...riva upp och sätta ord på känslan. Jag väljer att förtränga...tuffa på som vanligt men med fler sår än tidigare....
Helgen har förövrigt varit ganska jobbig då lusten försvann...men lite belysning i vårt hem har lyckats kommit upp. Stakarna är uppe...bara två kvar som behöver lampor...stjärnor är uppe och även det mesta i belysning ute.
Städade i fredags men huset ser ut som bomben igen. Har varit ett himla tasstorkande då jag har en hel leråker på tomten och 16 tassar att torka varje gång.
Har nu alltså åter igen en städdag framför mig.
Har absolut ingen lust... vaknade med ont överallt och svullna ögen så det är svårt att se.
Förutsätter att jag kan ta mig i kragen trots att jag känner som jag gör. Kniper ihop...omvandlar och tar nya tag...om jag lyckas kommer jag antaglien berätta senare.
Önskar er alla en bra dag....jag ska göra vad jag kan...och försöka få det snyggt inne med sällskap av 3 Rottweiler och 1 Cockerspaniel. ...hur det går återstår att se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar