Summa sidvisningar

torsdag 11 december 2014

Tisdagens veterinärbesök...


Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Eftersom vår Atlas ev skall till ny familj sp beställde jag en tid för en besiktning av grabbenm Vi åkte ner till klockan 14 men gick vänta ca 45 min då en operation pågick. Vi tog under tiden en promenad i Sörping vilket var trevligt men kallt. Man var inte riktigt klädd för det så ryggen ville inte riktigt vara med. Jag kunde inte ta honom själv utan fick be Patrik eftersom han drar väldigt i kopplet. Självklart var jag tvungen att känna på honom men det var det minimala denna gång. När tiden tickade iväg och det snart var dax att vända då vi inte kunna gå så fort eftersom jag inte hängde med så gick vi tillbaka mot kliniken. Atlas lekte led några pinnar på vägen och tyckte den var väldigt roligt.  När vi kom tillbaka så var man redo att ta emot oss. Atlas var jätte duktig men väldigt obekväm i situationen. Vetbordet var en otäck sak...hemst när det rörde sig. Han ville inte upp på det när Patrik försökte men jag tog över och snart satt han där. 
Utlåtandet var jätte bra. 49.2kg bra hull...fin i kroppen..trevlig attityd...fin hela han. Frågade om klorna som var långa vilka jag klippt men om han trodde jag kunde ta mer utan att träffa pulpan. Han visade vart jag kunde ta "trodde" han men han tyckte han var bra som han var. Det bettfel han hade som yngre var nu nöstan obefintligt och prostatan var bra. Att få ett finger i rumpan var ingen hit men han stod stilla och såg eländig ut.  Väl hemma igen med bra papper så tog jag åter ett varv på klorna och fick bort en liten bit till. Han var en super duktig och snäll pojke <3

Sä gick det till när han fick åka med oss till veterinären i de nya fina lokaler de nu flyttat till :-)

Lite ledigt..
Lite lekigt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar