Summa sidvisningar

lördag 20 december 2014

Så här går det till...men nu är jag vaken!

God morgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Inatt har det varit en jobbig natt, har vaknat åtskilliga gånger av att hundarna har skällt. Min goa Atlas flyttade hem igen igår, han funkade inte med katterna så det var där som det sprack med nya familjen. Han var stressad hela tiden så beslutet kom att han naturligtvis är välkommen hem igen. Detta innebar för mig en rollistans igår förstås.
Först var jag igår hundvakt några timmar till Bella, en golden tjej som är här ibland så då var det fart på gården. Några timmar efter hon åkte hem så fick jag nästa besked så det var bara att förbereda för en inneboende till.
Inatt har det blåst rejält så ni kan tänka er själva med 3 stora vakthundar i huset och en liten....
Detta innebär att vakna i ett när de säger till.
När jag nu vaknade så hade jag ett nytt migränanfall på gång så det var bråttom ner för att ta medicin för att häva anfallet. Väl nere så blev Atlas och Winston som jag mötte först super glada, och började fara omkring.
Ut med dessa och in med Ebba och Alice i vardagsrummet för att hälsa godmorgon medans jag drack min första kopp kaffe och tog morgonblosset.
Nu dax att ta in de som var ute och ta ut de andra två. Atlas och Winston fick nu frukost. Efter ännu en kopp kaffe och lite annat så togs de andra in för att få frukost.
Det går i ett hela tiden men nu är alla inne och gör bus och kelförsök om vart annat...snacka om livat här men med god anda..

Kan sammanfatta att jag nu är vaken efter en hel timmas jobb med hundar åt alla håll och jag ska nu gå och duscha för att komma i form själv. Kalle har stannat här under natten eftersom han var på julbord igår och Patrik var chaffis. Om ca 1 timma kommer Lotta och Bella så då är det åter en jäkla fart igen....
Även Micke dyker upp så nu måste jag dra puss och kram..

Syns en annan gång om ni vill ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar