Summa sidvisningar

tisdag 24 november 2015

Ett trevligt besök...

Goddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter nu soffan och skriver några rader... Hundarna är åter runt mina fötter på mattan nedan. Jag har ni nyss sagt adjö till Helen och lilla Ellen som båda värmt mitt hjärta idag.

De har som vanligt delat den friska fläkt av glädje och med värmande kramar. Det har verkligen varit ett par trevliga timmar.
Nu efter detta, alla hundar, lunch och mediciner för migrän och rygg är jag helt finito. Jag blir tvungen att stupa i soffan för att orka resten av dagen. Jag har fortfarande allt i burspråket kvar att ta hand om , det enda jag har gjort är att ha tagit fram fogsprutan och några tuber. Visserligen har jag nog inte berättat att jag har spacklat och slipat allt klart under lördagskvällen men jag är ju fortfarande inte klar så det känns knappt att jag gjort något bara för den skull.

Jag kanske återkommer lite senare men nu orkar jag helt enkelt inte mer. Det som jag gjort sedan Helen åkt är bara att ha satt ihop hundarna åter en gång.

Vi pratade lite om julfirandet som skall komma och jag kommer förmodligen få fira ensam i år bara för jag har valt att skaffa hund och inte har orken att ta alla med och åka bort.
Jag måste säga att det känns med gråten i halsen om vi inte kan lösa det, men jag förstår... men jag tänker inte heller försöka att ändra eller be om något. Jag vill bara att alla ska veta att det kommer i så fall vara tomt och saknat om jag inte kan vara med det 20:e året...det är ju min familj och min dotter och make lämnar mig förmodligen i så fall för att medverka.
Trist och tomt men jag kommer acceptera det så som jag gjorde den påskaftonen då Coco fick sin första valpkull och jag var barnmorska ensam då de andra åkte....

Jag kräver inte att någon i världen ska rätta sig efter mina babes men jag vill ha förståelsen tillbaka...och då menar jag verkligen den rätta förståelsen. En dag har man hunnit byggt saker som kan lösa en sådan situation men inte ännu. Jag kan inte lämna någon av hundarna inne eller hundgården som vi har det nu när det blir kallt...

Jag tackar för att jag är välkommen att ta med alla hundar och får en plats att ha dem på men jag orkar inte ta med 4 st då mitt fokus kommer att vara på hundarnas uppförande. Jag kommer inte kunna slappna av och fira jul i år så jag avböjer...Ett enormt tack för gästfriheten .........älskar er mer än vad ni vet...., puss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar