Summa sidvisningar

tisdag 3 november 2015

Gör allt jag mäktar...



Goddag alla nära kära vänner och bloggläsare ❤

Idag har det varit fullt upp..
Nya rutiner och ordningar. Mycket tänka jobb då jag har ett enda mål...att få ut det bästa ur allt.
Igår kom vi hem ganska sent med en ny kille till familjen. En rottis hane som heter Antal men av oss kallas Anton då det är lättare för oss svenskar. Han är hos oss på prov från Norge från Lykkeheimen's kennel. Han är 4 år och har fina meriter bakom via utställning.  Tyvärr saknar han i nuläget ett mh då det inte är samma krav i Norge så vi hoppas nu på att vi kan fixa till detta i Sverige.
Jag har under den tiden som varit haft fullt upp med Sbk...skk...tull..jordbruksverket..importören av djur...gränsregler och mycket annat så jag har inte hunnit skriva i bloggen. Jag har dock fortfarande mer kvar i rockärmen som med tiden kommer att avslöjas men inte ännu.
Jag fattade tycke till Uppfödaren direkt och vi hade extremt mycket gemensamt. Vi kunde prata om allt mellan himmel och jord i en okonstlad tillvaro. Hon heter Gro och är en underbar människa med hjärtat på det rätta stället. Vi gjorde ett studiebesök på hennes kennel samt bodde kvar över natt för att kunna beskåda Antal innan han fick följa med hem.
Gros gästfrihet var enorm och vi kände och välkomna som hemma nästan 😍.  Ännu en gång tackar jag för att ha fått äran att träffa denna kvinna 😀❤.
Eftersom Alice precis kommit in i löp vilket hon absolut inte skulle då jag gett henne p spruta så är det lite...eller rättare sagt ganska mycket knepigare än vanligt. Jag kan inte ha hundarna ihop hur som helst ännu.
Jag startade igår kväll att skifta utevistelse och det sociala för dem alla med groventren och sovrummet. Ingen fick igår se varandra utan endast känna lukten.
Morgonen startade med att Johanna övningskörde till US i Linköping då hon hade tid på Käkkliniken igen.
Idag så fick min liga komma in till mig efter att Antal fått gått ut i hundgården en stund.
Flickorna och Winston fick inte heller då träffa nya killen. En sak i sänder...

För ett tag sedan tog jag in Winston för att kunna låta rottisarna träffas utan frustration. De fattade tycke för varandra direkt.  Efter det så fick Johanna övningsköra så åkte vi ut i skogen. Hon fick träna på att fickparkera samtidigt som jag provade på hur nya killen kom på inkallning. Allt har funkat bra. Flickorna har åter hälsat på pojken men inte Winston ännu. Som sagt en sak i sänder.
Nu har killen fått duscha efter ha badat i gyttja i skogen...Winston har fått gå ut en stund till och tjejerna har fått en lekstund  med matte efter de sett mattes lekstund med Antal.
Nu är det snart dax att få dra till Fiahemmet. ..Johanna övningskör och följer med idag under tiden sedan åker vi hem. Väl hemma kommer det vara fokus mest på min flock då Antal haft hela dagen.
Till natten blir det åter Antal tur 😉...
Jag vet att jag lever och ni skulle bara veta hur lycklig jag är...😙



Posted via Blogaway


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar