Summa sidvisningar

söndag 22 november 2015

Fortsätter min tillvaro min väg?

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare ❤

Idag är ingen vanlig dag...idag är en dag då jag får veta vad min närmaste framtid har i sitt sköte för mig.
Sitter nu i bilen på väg till Gnesta för att göra ett mentaltest på min förhoppningsvis nya familjemedlem. Antons framtid med oss är på spel idag.
Vi alla i familjen har fattat tycke för honom och han är verkligen inte bara på papper det jag söker utan även den mentalitet han har visat hemma. Han är lugnet själv i alla situationer förutom att stanna i hundgården  😉.
Den rackarna är definitivt en riktig utbrytar kung!
Sist innan jag skulle åka till Fiahemmet så lät jag honom vara på hundgården i ca 15 minuter. Efter ca 10 så for mina andra hundar upp och skällde som tokar...
Jag undrade vad det tog åt dem och varse blev jag!

Hela grinden på hundgården låg inne i hans hundgård! Han har lyckats häkta bort dörren trots att den var låst...en extra kedja I och även den tyngd dörren har! Detta på 10 minuter...
Han stod utanför med tassarna på grinden in med en hundvalpsliknande blick om att få komma in 😍....han är bara så go!
Som tur var så var det fortfarande något som sa mig att inte släppa ut de andra då han var ute och tur var ju det. Jag hade garanterat haft en parning klar utan min vilja....men nogrannhet och känsla räddade den situationen även denna gång.

Om dagen går min väg så blir det att lösa det bekymret snart nog. Jag räknar inte med att behöva åka till Norge snart igen.

Hur dagens resultat blir återstår att se...blir vi en till i familjen eller ej?

hundlola


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar