Summa sidvisningar

onsdag 25 november 2015

Måste sätta mig en stund...

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter ner och beskådar tillvaron en stund. Omgivningen utanför fönstret är idag väldigt grått och trist, dock skönt med plusgrader.
Det har nu varit lite försmak på den kommande vintern och jag ska ärligt säga att jag önskar att den redan var förbi.
Min morgon har inte varit av god karaktär och jag är åter helt slut. Jag ska vara ärlig och tala om att jag ofta är trött och mår väl inte så bra som det är till synes.
Dock gillar jag inte att gnälla över saker då det kan vara värre men mitt faktum idag är lite jobbigt trots allt.
Igår kväll när jag skrev hade jag i tanken att jag skulle vara aktiv och få tid över till att mysa med gubben men det sket sig totalt. Jag orkade inte, jag började foga mina fönster och kom inte till skott förrän sent. Jag höll nog på till strax efter midnatt innan jag fastnade med en vän på fb som jag pratade länge med.
Jag såg ett inlägg som jag råkade bli intresserad av då det gällde djur och jag såg en person vara inblandad som jag inte har något till övers för efter tidigare erfarenheter, så jag var ärligt lite nyfiken hur det låg till i det här fallet.
Även jag kan vara nyfiken även om det händer sällan men när människor och djur är inblandade på ett inte schysst sätt och oärliga ting uppstår så får det mig att bli förbannad.

Nog om det. Det blev i alla fall väldigt sent och jag hade inte hjärta att väcka min sovande björn som snarkade lugnt och rofyllt på soffan även om jag skulle tyckt det varit mysigt med hans armar runt min kropp när man hade krupiit ner för natten. Han har inte mått väl på senare tid och jag är lite orolig mellan varven så jag kände att det var nog bättre att han fick sova klart.
Jag var visserligen lite klantig då jag inte riktigt tänkte klart när jag skulle lägga mig, jag mitt smartskaft tog min Alice och gick...utan att släcka ner kom jag på i morse...
Folk som sett huset tror väl att man är vaken dygnet runt här ;)...full belysning överallt.

Jag blev i alla fall klar med en del igår som jag tänkt men inte helt klar, jag har hela taket och resten som inte innefattar fönsterfogningen kvar.

Tänkte gå upp tidigt och ta mig an resten innan fiahemmet men inget har gått min väg.
Jag har även saker jag behöver utföra innan jag åker av annan karaktär. Jag har en försäkring på Anton att skaffa, en försäkring att lägga om gällande Alice, jag skall ringa SKK för en omreistrering, nya plaster för arbetsträning, hela poolrummet har hopat sig med tvätt då jag inte har haft tid så där har jag nu på morgonen kört igång 2 maskiner. Jag har haft fullt sjå att få ihop hundligan nu på morgonen då energin inte varit fullt så sansad som tidigare. Jag måste även få dit nya vindrutetorkare på bilen innan jag åker. Golven och resten känns det som ser åter ut igen trots måndagens städning, jag har kartoner som står efter en loppis där jag handlade blomkrukor samt alla blommor att ha omhand. Allt känns som om det dör ifrån mig i uterummet på grund av tid som inte hinns. Jag känner att jag mitt i allt MÅSTE göra klart burspråket så jag finner lite ro, till de saker jag har att göra som jag inte har nämnt utåt och jag har verkligen ett enormt sug efter egna behov.

Jag har nu flera saker som jag känner att jag MÅSTE få tid till! Jag behöver det för min egen tillfredsställelse vare sig jag orkar eller ej.
Min behov av utveckling och förnyelse i samband med kärlekslaka måste åtgärdas.

Trots allt som står mig upp i halsen så har jag även ett behov till att tillfredsställa, det är hundarna. De måste få sitt till tillfredsställelse för att kunna fungera bättre i flock utan frustration som kan uppstå om inte energin hålls på rätt nivå och de alla har olika behov...

Hade en vision av att komma upp tidigt och sätta fart, men inget blev som jag hoppats. Jag orkade inte vakna som tänkt, kroppen värker och jag kan inte böja mig som jag vill och jag blir såklart förbannad, och den där förbannade migränen dyker upp i ett! Jag blir så irriterad att vara som en gnagare då det gäller piller men har inget val då jag annars skulle bli ännu mer förbannad om jag inte tog dem och blev mer hindrad att utföra mina sysslor.
Posten hopar sig, vården måste fortfarande bytas, och jag måste för utredningens skull finna en ny plats vilket är grymt svårt.

Ibland känns allt upp och ner och jag vet inte vart jag skall börja vilket resulterar i handlingsförlamning och passivitet..

Nu har klockan nått 11...så jag har nu 4 timmar innan jag skall åka. Supertrött fortfarande men nöden har ingen lag...det är bara gilla läget...

puss och på återseende <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar