Summa sidvisningar

torsdag 15 oktober 2015

En dag full av överraskningar...

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu har kvällen kommit och jag har satt mig till rätta i puffen framför tv:n. Sitter med en kopp kaffe såklart, som ofta. 
Idag har varit en riktigt blandad dag. Jag gick upp i morse med ett fast beslut vad jag skulle göra , jag skulle få tummen ur röven och baka bullar vilket på 6 år sedan farmor gick bort. Förra gången jag bakade var gluten bullar vilket jag ganska ofta bakade till farmor och Arne. Jag bakade i stort sätt en dag i veckan till dem.
Jag kan i ärlighetens namn säga att baka är som att cykla...när man lärt sig en gång så sitter det i benmärgen, det kändes som om det var igår jag bakade...

Inget avancerat alls trots att det var länge sedan. 
Jag bakade av en enda anledning, till min gubbe (även om han inte ska ha sådant)jag gjorde bullarna mindre med flit för att Patrik inte behöver äta så mycket då han har diabetes...
Jag fick det dock lite stressigare än vad jag tänkt, när jag gjort degen som skulle jäsa så kom jag på att jag skulle på möte klockan 13.30 på arbetsförmedlingen i Norrköping för uppföljning.

Jag fick ihop mina bullar, städade upp så inte ett spår fanns kvar, for in i duschen och stressade som en tok och var klar med face, kläder, hår och smink på 10 minuter...det går undan ;).

Jag åkte iväg mot Norrköping efter att ha tagit ut hundarna på hundgården. Jag var ute i god tid trots att det var tight en stund. När jag kom in i stan då fick jag problem. Det var helt omöjligt att hitta en parkering på ett helt jäkla torg!!!

Körde runt några varv och till slut åkte jag en gata upp och hittade en parkering. Men när jag skulle betala så strulade automaten så tiden tickade iväg och jag var nu sen. Jag var inne 7 minuter försent men det var ingen fara. 

Vi gick in på ett rum och hade vårt möte och vad som sas där är konfidentiellt ;). 


Så här blev baket i alla fall...

Efter mötet så mötte Patrik upp mig i stan, jag köpte tobak och sedan åkte vi vidare till biltema för det var en sak som man behövde, vilket jag inte heller avslöjar här och nu. 
Efteråt så fikade vi innan vi for tillbaka till min bil för att åka åt varsitt håll. Patrik till byggmax och jag till Fiahemmet som vanligt.

Patrik kom och hälsade på där en stund för att se hur det såg ut. Jag gjorde alla de sysslor som jag brukade och satte sedan på kaffet som jag också brukar. 
Det sista vi gjorde innan jag for hemåt var att fika. 


När jag åkte hem fick jag i uppdrag att köpa med mig persilja men bara för att jag hade i huvudet att missa kö som är var och varannan dag gjorde att jag tog vägen över Mariehov och glömde såklart att köpa persilja så när jag kom hem var det bara att vända igen.

Jag visste att gubben hade gjort middag till oss när jag kom hem vilket är både gulligt och jätte skönt så jag ville visa min uppskattning i handling..


Jag överräckte 3*3 röda rosor till maken när jag kom hem <3, det var uppskattat :).


Vi åt och hjälptes åt att plocka av, satte oss framför tv:n en stund och Patrik tände en brasa...
Nu är vi båda trötta och ska strax krypa ner, hoppas på att man orkar dela några mysiga minuter innan man somnar, det känns som om vi båda behöver det...<3

Hoppas att ni alla haft en bra dag, det har jag...

Kvällen avslutades med ännu en lite överraskning....


En liten ros på makens huvudkudde <3....glöm aldrig att det är viktigt att visa uppskattning och kärlek i små gester, det lönar sig och ger så mycket tillbaka i form av upplyftande glädje, glöden i ögonen vaknar åter till liv om den börjar avta ;) <3<3<3

Det är oftast lite som betyder mycket <3
puss<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar