Summa sidvisningar

söndag 11 oktober 2015

Ibland behövs det inte mycket...

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Som ni vet nu efter den här tiden som varit de senaste 6 veckorna så har det varit fruktansvärt med både arbete och smärta...ingen kan ana vad man fakriskt tagit sig igenom. Man har känt att det varit ett eldprov nästan rakt igenom kan jag erkänna. Patrik har haft extremt ont och så även jag. Som väl är har jag mått ganska bra den sista veckan...eller rättare sagt bättre än jag vet inte ens när så för mig har det varit en ren tur att det var just nu som jag har fått gå igång och göra min största ocn mest påfrestande del.

Det har faktiskt inte heller bara varit bygge som har upptagit tiden och inte heller bara Fiahemmet och fullt arbete för Patrik utan vi har även hunnit andra saker under dessa  veckor.

Det har varit ett kalas med fest med 55 anmälda personer, Johannas 18 års dag, hundträning i vardagen till ve och fasa inför detta Mh som sedan gjordes efter ett väldigt bestyr åt alla håll i Varberg 40 mil bort, det har tränats med alla andra saker, det har nu anmälts till Växjö och ringtränas nu, hundgruppen har dragits igång, lilla hallen på övervåningen är nu färdigmålad och klar, det är fogat på övervåningen där det legat efter, en matta är även lagd i hallen nere, braskaminen är uppfräschad, verandan på framsidan av huset är nymålad och vita kanter har målats och är klart, uterummet är åter rödmålat på hela, burspråket är rödmålat på utsidan 2 gånger och vita brädor ligger klara i partytältet som sattes upp till Johannas fest, en sida på Johannas veranda är målad ännu en gång, det har bakats och lagats mat till alla gäster, det har varit dans och vi har varit sjuka, Äpplen och päron har fallit var och varannan dag att plocka så inte hundarna äter hur mycket som helst, Jag har varit hundvakt i 2 veckor till Bella men ca 3 dagar varje vecka, Freja har varit här och jag har klippt henne, mina hundar har klippta klor och Winston är klippt samt alla har badat även att det nu inte syns, de har även alla borstats, kilona har rasat av både Patrik och mig, jag har städat undan så mycket som jag kunnat under hela tiden vi byggt, tomten har tagits omhand och likaså alla blommor vid åtskilliga gånger även om det heller inte längre syns, vi har varit på kräftskiva och haft taccokväll, poolrummet har röjts men är nu fullt med tvätt som jag inte hunnit med, poolen är städad och uppfräschad även den, toaletten på nedre våningen är fungerande om man bara bär vatten vilket jag fixade för att slippa städa på hela övervåningen då det var smutsiga kläder och bråttom.

Ja jag vet faktiskt inte allt man även har gjort förutom det som syns på bild, det har varit 3 rätters kvällar i röran och gud vet allt men nu är det gjort...

Idag har bioljudet som är nytt satts in och flera kartonger från övervåningen är tillbaka på sin plats i vardagsrummet igen,  Middagen avklarad och jag och gubben har haft lite flörtande under dagen, vilket varit mysigt och lite pirr i kroppen...men sedan då?

Jag hade på min lott att checka så allt på tv;n fungerar så att det endast är att sätta igång och se något då vi vill. Patrik har även tjatat om både Bron och den andra nya serien på M något att vi ska se. Så jag försökte bli klar och trodde nu att vi skulle mys ihop oss i soffan och smyghångla till en bra film innan vi klev en våning upp för att lägga oss men ack vad jag bedrog mig, tyvärr...

När nu allt var i kopplat och maten ett minne blott så sätter sig gubben och ska se genikampen eller vad det heter...jag blir faktiskt både irriteras och förbannad då jag trodde att vi skulle se något tillsammans som jag erkänner att jag såg fram emot...
Tänkte tända lite ljus och bara mysa men tappade sugen helt på den attityden.

Jag sket i allt och tog datorn och gick och lade mig för att skriva av mig min besvikelse,,,,

Nu ska jag se om jag kan somna till något bra på tv;n som jag har bestämt somna till....

puss..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar