Summa sidvisningar

lördag 10 oktober 2015

Lördag en riktig grisdag!!!

Nu har lunchen avklarats så nu kan jag fortsätta att visa arbetet som varit. Vår lördag var en riktig grislördag skulle jag nog kunna påstå men nu efteråt har det varit värt allt slit. 


Efter att all slipning var klar så mättes det ut var tapetskarvarna skulle vara så jag målade svarta sträck på väggen om det senare skulle visa sig att tapeten skulle torka isär något. Man vill ju inte att gipsen skulle lysa med sin närvaro i så fall...


Även stora väggen är här klar...


Här har nu Patrik under tiden satt upp panel som skall pryda väggarna 2...


Panelgrund målas på den uppsatta väggen...


Grundfärgen på första väggen är klar...


Nu är det dax att börja måla med en kulör men först ska nu allt även fogas...


När min fogning var klar så hade Patrik satt upp en ny vägg med panel...


och en liten bit till....


första målningen är klar på ena sidan....


Nästa vägg är nu klar att rolla efter att ha målat alla pärlsponts rader...


Patrik fortsätter och sätter första väggskivan i taket då han är klar med väggen...detta blev jag tvungen att hjälpa till med mellan mina fyllningar av färg..


Äntligen är nu sponten färdigmålad...


Allt grundas och taket fortsätter...


Väggen nr 1 är klar och jag kan erkänna att innan jag gick och lade mig var även vägg 2 klar men det finns ingen bild denna dag...

Vi båda var helt slut och inte svårvyssade kan jag villigt erkänna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar