Summa sidvisningar

onsdag 14 oktober 2015

Nattens planer faller på plats...

Godnatt alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter nu klockan 03,03 och har inte kommit till sängen ännu..
Tankeverksamheten håller mig vaken fortfarande. Gårdagen bjöd på en kväll på Fiahemmet men när jag kom hem till ett dukat bord så deckade jag direkt därefter. Jag har inte mått bra på länge och haft som alla andra hosta, halsont och svaghet i samband med feberkänningar och förkylning.

Hur som så somnade jag på soffan ganska omgående efter maten och var helt utslagen. Patrik väckte mig när han långt senare skulle lägga sig. Då var jag ganska pigg igen så jag såg en ny serie som började på SVT2.
Där efter följde High Five som jag också såg men sedan sov jag som en stock. Jag tror jag sov runt 11 timmar, helt sjukt!

När jag sedan vaknade på morgonen för att kliva upp så var jag fortfarande ganska trött och allt gick i slowmotion, men efter kaffet började jag ordna till mig.

Jag hade tänkt att jag skulle ta Alice och åka ner till Sörping bland alla störande moment för att träna lite lydnad och utställningsträning med henne. Det kom en del i mellan innan jag väl kom iväg men till slut var jag på G. Jag var ner i Sörping i 2,5 timma med henne och hon var så vansinnigt duktig idag ;) en ren befrielse. Vi har haft enorma problem med att hon drar i kopplet, så pass att det inte förut kunnat ta en promenad utan Halti, Jag har den fortfarande med i väskan om det blir en sådan dag för då orkar inte mig rygg utan jag får ta till den hjälpen.
Vi tränade på alla möjliga moment och visst var tjejen lite ofokuserad mellan varven men i helhet ett stort framsteg åter igen.
Till en början var det besvärligt med ringträningen som jag tog i 2 omgångar men till slut gick det alldelles utmärkt och hon var riktigt snygg ännu en gång.

Efter 2,5 timma så åkte jag hem med en riktigt utmattad tjej och de andra 2 som hade varit ute i hundgården under tiden ville också bara in och sova. Jag hade tänkt att ta dem också ner till Sörping men det båda var även de helt döda efter ett tag i hundgården....lite skönt måste jag erkänna då det började att dra ihop sig till middag.

Idag fick det bli potatis, fläskkotlett, gräddsås och brysselkål. Det var riktigt gott och då helst såsen om ni frågar mig. Hundarna har varit döda hela kvällen och även in på nattkröken så här långt efter dagens behandling.

Patrik och Johanna var de trötta idag. Johanna stendog när hon klev in och Patrik började skruvafe kontakter i burspråket och fortsatte på utsidan.
Jag satte igång med att ta hand om maten men städade hela köket som såg ut som ett slagfält från allt som var i diskväg och överflöd av saker på bänkarna. När det och maten var överstökat , just det...
Jag måste rekomendera Yes nya diskmedelstabletter till diskmaskinen, (den med 3 färger) lite dyrare men jäkligt bra!
Som sagt när maten var överstökad så började jag att dra igång tvättmaskinerna och även städade hela groventrén. Golven hade jag ju tagit igår innan Fiahemmet så idag var det plock så att säga. Jag fick igång 4 maskiner totalt och var riktigt nöjd med resten. Det var åter igen riktigt roligt att städa då det blir så fint och harmonin sprider sig i själen.
Jag letade senare reda på vart jag lagt min kalender för nu är det dax att börja att planera för att få med alla i min sociala tillvaro.
Anna K hojtade idag och ville bjuda mig på lunch nästa vecka vilket var en riktigt trevlig överraskning :)
Jag har föreslagit en tid till Anna S som jag ska hjälpa inför det stundade bröllopet. Får se om den kan passa.
Jag bokade in datumet för Jenny W och min eventuella massage kväll om det finns tid då, Pias kalas på lördag, hundvakt och extra hemmavarande hund samt en ny grupptid med hundgruppen. Ett nytt möte med Af och Ita äger rum på torsdag, och så har jag gjort affärer via chatten...

Efter detta var klart så satte tankeverksamheten igång på allvar! Nu har jag bestämt mig...nu är tiden inne...
Men för vad tänker jag inte avslöja...det blir ett senare tillfälle. Jag är på gång med en hel del olika projekt och ingen vet vad ;) och så ska det förbli...

Jag har snurrat runt på nätet för framtida planer och så lite skönhetssidor råkade jag passera såklart. Jag ska väl ta och göra ett litet frest en dag...det är jag värd efter en så lång tid då man får kämpa för varje enskild sak.... så imorgon blir en dag vid datorn och göra bokningar och beställningar om vartannat. Om jag är snabb så kan hända att jag hinner med alla räkningar och även kontoret och tar jag mer vatten över huvudet så hinner jag kanske ta en promenad med ligan innan jag åker till Fiahemmet för att göra mina åtaganden.

Jag har sååååå mycket planer ska ni veta så jag bara längtar och spricker snart av lust...
Jag har även tyg som ligger som jag ska sy planerade saker, Det skall tillverkas möbler som saknas.
Träningsdressar skall sys och så ska det hållas i med all hundträning samt utöka den....och så nu mina nya stora planer :)

Åhh vad jag är full av förväntan och taggad!!! Nu kör vi....men först några timmars sömn.

Säger puss och godnatt till nästa gång <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar