Summa sidvisningar

söndag 18 oktober 2015

Tid på en skönhetssalong

Godkväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter just nu framför brasan efter en fullspäckad dag...ännu en gång. 
Tänker just nu inte berätta om den då jag inte hunnit med min fredag än. Det var en dag med verkligen blandad sysselsättning kan jag nog lova. 

Morgonen startade tidigt. Jag hade satt klockan så jag gick upp när den ringde, fylld av spänning. Idag var första gången jag skulle prova något jag aldrig gjort tidigare. Jag hade bokat tid på en skönhetssalong :)...
Kan ni tänka er? Jag på ett sådant ställe, helt otroligt. Jag hade sugit på karamellen länge nog och hade nu gjort slag i saken jag skulle nu gå för att fixa mina ögonbryn och fransar.

Jag sminkar mig varje dag och känner mig inte som mig själv före dess. Jag har ett heljobb om jag ska fixa mina fransar relativt fina varje gång och det går åt mycket maskara i olika omgångar om jag ska bli nöjd. Jag hade nu en önskan om att kunna slippa att bry mig och lägga energin på något vettigare och kunna vakna skapligt fin ändå på ögonen...

Jag har googlat en hel del gällande detta och funderat länge men fick ett tips på en salong av Johanna som hon hittat på facebook som låg i Norrköping.
Fick rycket och bokade mig en tid ;)

Jag hade tid 10.15. Jag for iväg efter att ha tagit hand om hundarna hemma...

Jag åkte in till Norrköping för min premiär....
Jag kom dit och fick en kopp kaffe medans jag väntade. Det var en ung tjej som var jätte rar. 
Jag blev invisad på en säng och fick lägga mig tillrätta. Isabell som jag antar att hon heter talade om att hon fixade ögonbrynen med tråd så nu var det lite spännande ;). Ögonbrynen plockades och färgades och både hon och jag var nöjda när hon var klar.
Nu var det då dax för nästa...fransarna. Jag har sett många före och efterbilder på detta och var nu sjukt förväntansfull. 
Jag tejpades och gjordes redo och först var det fruktansvärt jobbigt med detta som var så tight nära ögonen att jag fylldes med obehag, men när jag skulle få blunda hela tiden så kändes det bra. 
Isabell satte igång...
Det tog extremt lång tid, och hon var noggrann och det kändes tryggt. Men oj vad jag var nyfiken. Första ögat hade jag väldigt lite fransar på så det var ett tufft jobb för henne. 
Min rygg började spöka efter att ligga på sängen på rygg så jag kunde inte ligga stilla, smärtan var total!
Nu var det ett öga kvar och jag var nu även kissnödig mitt i allt ihopa! Värst var att jag inte kunde gå ifrån, limmet torkar ifrån...
Så det var bara bita ihop och hoppas att det var enklare med detta öga. Det tog inte lika lång tid men detta öga rann i ett och sved som attan vilket inte det andra gjorde. Ska man vara fin får man lida pin...så är det ;)

Till slut var jag klar och tejpen togs bort, men oj när ögonen skulle öppnas! Jag såg ut som en rödsprängd förgråten krake, men jag var då väldigt glad att jag var klar.

Jag fick se mig i spegeln efter att hon fotat sitt arbete vilket lades ut på instagram och på hennes salong sida på facebook. 
Jag var klar klockan 13.15 så det tog tid. Den timpenningen blir inte hög för henne kan jag påstå. 
När jag fick se mig själv hade jag helt plötsligt en massa fina fransar! det kändes konstigt som sjutton...och stelt. 
Jag betalade och tackade samt gick tillbaka till bilen. Nu ska det bli spännande att se hur länge dessa håller. Det lovas hålla i 4-8 veckor om man sköter det som man ska. Det innebär att jag skall tvätta försiktigt, ingen maskara, ingen olja eller kräm på ögonen och vara försiktig med all typ av beröring.

Här nedan är bilden som hon lade ut på salongen och instagram.                                                                                                                                                                                                                                       

Det ser inte ut att vara så stor skillnad om man jämför med hur jag ser ut varje dag men då är jag ju sminkad. Dessa ögon är nu osminkade och jag har fortfarande inte förstått hur smidigt detta är.

Eftersom jag nu har hunnit att vänja mig efter 2 dagar och vaknat upp med en helt ny look så kan jag definitivt säga att jag är supernöjd! hoppas nu det håller länge <3

Man vaknar med fina svarta fransar som är långa och böjda vilket annars kräver lååååång tid att få till och massor med omgångar maskara. Jag är snabb att sminka mig annars och det är fransarna som tar tid isf men nu går det fort som bara den!....och fint är det med :) Gud vad jag är nöjd!

Efter att jag åkte därifrån så bytte jag bara parkeringsplats för mitt nästa stopp :)

Fortsättning följer...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar