Summa sidvisningar

lördag 24 oktober 2015

En sjuklings dag...

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Känner lite extra av detta idag då ja har så fina vänner så jag var bara tvungen att lägga in bilden i bloggen


Texten är så grymt sann och jag är berikad med mycket <3

Sitter just nu i vårt mörka vardagsrum (något har hänt med belysningen) och har tvn på med någon brittisk deckare på SVT1. Den verkar skaplig att smygvila ögonen på mellan varven.

Idag har varit en tung dag, jag har varit och är sjuk. Kroppen värker och halsen är riktigt jävlig måste jag säga. Mår verkligen skit.
Inatt sov jag på soffan med feberfrossa så jag vaknade i morse då de andra skulle upp för att åka till jobbet och skolan.
Klockan var runt 05.00 tror jag. Jag vaknade och tog en kopp  kaffe med Patrik och sedan kunde jag inte sova, jag mådde riktigt skitaktigt. När de hade åkt så tog jag mig an alla veckans brev som jag inte hunnit ta hand om. Det var mest räkningar så det blev på en höft 34000 att betala denna gång, roligt nästan jämt, men så är det, det är bara att göra rätt för sig och betala med ett leende på läpparna då det är klart för då är ett bekymmer mindre.

Jag skulle även föra över lite pengar till en kompis till Johanna så jag gjorde det åt henne senare under dagen.
Jag fortsatte efter räkningarna att ta ett varv i köket, jag tömde diskmaskinen och fixade till det som behövdes, jag körde igång några maskiner tvätt tror det blev totalt 6, mattor tvättade  jag igår så det var redan klart. Senare under dagen vek jag all tvätt som var min och sorterade allt som fanns, lakan veks och handdukar lades på plats i lådorna.
Jag laddade slangen för att duscha Ebba och Winston men kom aldrig dit då orken inte fanns alls, var lite frusen med så jag hade ingen lust alls att bli fuktig och blöt, så jag sköt det på morgondagen.

Jag har varit och googlat och ringt alla möjliga instanser för att forska idag. Bland annat har jag ringt till SKK med miljarder frågor och fick nu veta säkert att Alice är en meriterad tik. Jag var lite osäker om hon var tvungen att ha bruksprov men det var redan färdigt med MH och utställning och det har hon ju i alla fall underbart :)

Jag har lärt mig massor idag som jag inte kunde och det känns fint att få lite ny kunskap när jag inte har fått det på ett tag. Jag är lite av en sökare efter set och roar mig med att lära mig nya saker, lite galen kanske men jag trivs ;)
Jag fick trevligt besök idag som bjöd mig på frukost....ojojoj, jag är nog lite snäll och trevlig som blir bjuden på sådant kalas.


Gott var det ska ni veta ;)

Åter igen har jag pratat med en nyfunnen vän men vi får se vilka beslut som fattas, hur eller hur kommer det vara av betydelse. Jag ska även forska vidare efter sen kunskap jag söker....

Jag kände att jag var tvungen att lägga mig ett tag då orken var helt borta men kom inte till skott på ett bra tag. Jag retade mig på att solljuset lös in och visade mitt damm som virvlade omkring, körde igång dammätaren och gjorde rent dammsugare och där efter plockade jag undan och dammsög hela undervåningen. Jag plockade undan i burspråket tände sedan en brasa,

När jag kände mig lite mer klar så gick jag och lade mig en stund, jag minns inte ens att jag tog på mig täcket innan jag sov. Jag sov i 45 minuter och flög upp om man nu kan kalla mina rörelser snabba.

När jag vaknade så gick jag åter och tog hand om den nytvättade tvätten. jag tog mig lite kaffe igen och smörjde halsen med värmen....

Jag hade tänkt att jag måste gå ut en stund vare sig jag har lust eller ej...så jag tog mig i kragen...

Först så såg jag att alla mina skyltar till rallylydnaden var tomma på papper som visar vad man skall göra så jag gick varvet runt tomten och hittade till slut alla utom en. Jag nitade dit den bättre så att de kan hålla bättre. Jag tog sedan och letade rätt på en kratta och började kratta högar med löv och annan bråte som var kvar efter bygget vi hade nyligen.

Jag fick ihop en hel del och innan jag gick ut hade jag tagit fram kycklingfilé som jag kryddat och ställt i ugnen på 175 grader i 50 minuter.

Efter Patrik och Johanna kom hem så gick de in och gjorde ris samt hackade grönsaker. Jag tog ett varv med rallylydnad för alla mina 4 benta vänner. Ebba och Alice fick köra 2 varsina varv medans Winston 1. Gamla gubben var så himla glad på detta så ni anar inte, Han dansade och for när vi var klara och det var så sjukt roligt att se honom;)
Ebba och Alice körde första varvet i koppel och andra utan. De båda var jätte duktiga :).

Efter detta nöjde vi oss och gick ni, maten var nu klar så vi satte oss till bords.
Efter maten var jag åter sämre...så jag beslutade mig att inte göra fler ansträngningar idag.

Det blev lite tv tittande samtidigt som jag suttit och skrivit...hoppas på en bättre dag imorgon.

Jag hade tänkt att jag skulle blogga ifatt ikväll men klockan har åter runnit iväg och jag har inte kommit längre än så här...

Säger puss och godnatt om jag somnar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar