Summa sidvisningar

lördag 10 oktober 2015

Något helt annat ....(utdrag ur torsdagen)

God natt alla nära kära vänner och bloggläsare <3
Ligger nu i sängen med datorn i knät som så många gånger förr. Tankarna far runt i mitt huvud och som det är nu kan jag inte sova...men vem vet John Blind kanske helt plötsligt har smugit sig fram och kastat grus i ögonen....det märks.
Det har varit så mycket som har hänt inom den senaste tiden så man hinner knappt att reflektera över mer än det som står framför ögonen, just nu och just i den minuten. Det bara swichar till så har jag något nytt som jag ska infinna mig på eller göra så att någon annan får plats eller att någon ska ha hjälp som jag erbjudit eller vad det nu kan vara.
Det har varit mycket med Alice sista tiden och nu har hon fått vilat i ett par dagar och gissa vem som är totalt omöjlig! Det går inte alls för sig kan jag tala om...det är en donna som kräver massor så hon är möjlig att ha i möblerade rum :-P. Hon är fortfarande världens snällaste men så till sig att hon nyps efter uppmärksamhet eller att hon absolut inte ska lägga sig ner. Hon blir precis som småbarnen,,,om jag ligger ner så kan jag ju somna! Man kan ju missa något! Ebba bara glider med så henne har man inga som helst bekymmer med. Ibland skulle det vara skönt om skruttan ville tagga ner lite...
Att hålla balansen med träning är inte lätt...det får inte bli för mycket eller för lite..utan lagom.
Ibland är det väldigt svårt när man har mycket annat som kräver tid så ibland är det lite kaos i tillvaron men det reder sig alltid.

Hade besök av Gill och vi pratade om en del som har med den närmaste framtiden att göra. Jag kan säga att Alice den kvällen var skrämmande jobbig! Jag vet i sjutton vad det var med henne, överskottsenergi till ve och förbannelse som hon inte kunde få bukt på och var helt stendöv och tiltad i  sina hjärnceller...inte ett jota gick in i huvudet ....märkligt. 

Vartefter lugnade hon ner sig och det blev åter igen lugna stugan....som väl var för jag var så trött så jag själv visste knappt vad jag sa den kvällen.

Jag lovade Gill att jag skulle vara mer vaken i huvudet när vi träffades nästa gång och det var jag ;).
Klockan blev ganska mycket innan vi kom i säng och Patrik såg helt förstörd ut! 
Han hade fortsatt att bygga hela kvällen medans jag planerade vidare på andra områden i livet....

Jag tror ärligt talat att allt kommer att lösa sig tids nog till det bästa....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar