Summa sidvisningar

torsdag 1 oktober 2015

En aktiv lördag ....


God förmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

En vanlig lördag kan se ut så här hemma hos oss...



Man vaknar till motorsågen och beskådar ett nytt hål i väggen före kaffet...


Efter kaffet ligger det brädor som skall målas...


Självklart målar jag dem...


Medans jag väntar på att få komma fram att göra saker jag vet att de faller på min lott så passar jag på att måla klart denna vägg på uterummet som inte riktigt blev klart innan festen för Johanna..


Nu har Patrik reglat upp efter mototsågens framfart och detta är nu vår ingång till rummet...märkligt att vi alltid ska krypa genom en massa fönsterhål! 


Väl inne så ser det ut så här. Det är nu bara en vägg kvar att isolera och det är vad jag väntat på att kunna göra..


Jag börjar dock med burspråket där det nu isoleras och Patrik kommer efter och plastar och sätter skivor..


Kan säga att han svurit många gånger över alla vinklar och vrår jag vill ha överallt ...han låter inte speciellt religiös om jag säger så..


Jag fortsätter...isoleringen är nu klar...


Mot burspråket ser det ut så här...


Även det är nu satt med skivor...


Eftersom jag nu inte har något att göra igen så målar jag även denna sida på Johannas veranda...ser nu mycket bättre ut :)


Så här ser det alltså ut när man ska in i vardagsrummet ;)


Gården ser åter igen ut som en byggarbetsplats...


Lite borttagna prylar får vänta på att få återgå till sin plats...


och innan natten är kommen så sitter nu sista fönstret på plats vilket var det tredje idag. Alla fönster på hela huset är nu äntligen bytta. Alla fönster är nu i drevade så nu blåser det inte storm där inne längre ...gud vad skönt :)

Under dagen kom familjen Olofsson , fikade en snabbis och lämnade Bubben hos oss inför morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar