Summa sidvisningar

onsdag 30 september 2015

Lägger mig till rätta...

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu har några dagar passerat och jag har inte alls haft varken tid eller energi att skriva ett enda dugg. Jag har svept lite över facebook men det är nog i stort sett allt. Min kalender har helt inneburit kaos och jag vet knappt vilken dag det är utan de springer snabbt förbi och jag hinner knappt reflektera.

Jag har försökt att fota under dessa dagar så att jag kan till viss del hålla ordning på vad jag har gjort men nu säger även telefonen till att det är så gott som slut på minnet i den så det är väl dax att ta tag i det med antar jag. Jag behöver nog radera en en del. Tyvärr är det så lätt att det bara fylls på utan att rensas bland alla olika saker som man laddar ner eller fotograferar.

Jag har nu förberett en hel del inlägg för att komma ifatt, bilder finns på plats men det är också texten som ska förmedla resten än bara intrycket av varje bild. Jag har att göra en stund.

Jag säger som ofta att jag gärna skulle ha 48 timmar på varje dygn så jag hann göra mer av vad jag vill, men det funkar ju tyvärr inte så utan man måste både begränsa sig samt göra sina val av vad som är viktigast eller vad man föredrar att ta tag i av olika anledningar. Ibland kan det vara behovet, måstet, glädjen, friheten, sorgen, eller en annan känsla som styr vad man just nu sätter fokus på. Det har varit så galet tight schema så jag vet inte när vi satt och tittade på tv ens.

Som de flesta vet så saknar vi ett vardagsrum som det ser ut just nu. Vi tömde vårt orenoverade rum den 28:e augusti och slet ut allt ...motorsågen svingades lös i rummet och det var inte riktigt tätt efteråt skulle man väl kunna säga. Idag är det den 30:e september så 4 veckor och 2 dagar har nu dragit iväg. Jag kan direkt säga att man saknar en soffa att krypa ner i framför tv:n framför en brasa med en bra film och hundarna snusa vid sidan om, kanske att man har något smaskigt att tugga på eller bara lutar sig tillbaka för att göra absolut ingenting. Vi är nu 2 som gnor som sjutton för att få det klart men det är inte så enkelt ska ni veta....

Jag kommer i de närmaste inläggen försöka att ta i fatt vad som det har varit fokus på men jag vet inte hur långt jag hinner i text då jag är väldigt trött dessutom. Min trötthet är vad som gjort att jag ligger efter mitt i skriva och det är heller ingen som vet jag kanske somnar som så många gånger förr...men jag gör ett försök i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar