Summa sidvisningar

lördag 5 september 2015

Fredag - Fick ett ryck!

Tjohoo igen! Jag har lite bloggterror idag då jag har hittat en liten tidslucka ;)

Igår så fick jag på morgonen ett annorlunda uppdrag. Jag fick ett samtal om att jag var tvungen att komma och visa hur A-traktorn fungerade, då Ludde inte kunde få den varken gå bakåt eller framåt. 
JÄTTE DILDO till helgen på Robbans, vilket är en betongvibrator. Tanken är att vi ska gjuta vardagsrumsgolven under lördagen så därav behövdes den..

Därefter åkte jag till Ullis för att kolla Johannas fordon som det visade sig hade hänt något skumt med. Ska bli spännande att se om Ludde får ordning på den ;).

Jag åkte sedan hem igen efter en kopp kaffe med Ullis. Väl hemma så sprudlade hela jag av energi och skapar glädjen var ett faktum! Jag var bara tvungen att sätta fingrarna någonstans och det blev verandan som har retat mig länge nog.



Såhär trist har den sett ut länge nu och jag är bara så satans trött på det!


Kolla! Fullt med leriga tassar har varit på grinden (Det är visserligen därför grinden finns för att slippa detta på ytterdörren) men nu fick det vara nog!


Och så åkte rödfärgsburken  fram!


Oj, vad det blev bättre med en gång. Jag målade först underdelen och sedan även överdelen. Det är dock en bräda kvar på sidan och ena gaveln där gruset ligger emot på underdelen men det är snart gjort när gruset är borta. När jag var klar med detta så mallade jag ut en kant på 5,5 cm som skulle målas vitt så det blir enhetligt med uterummet på baksidan. Därefter fortsatte jag att måla 2 ggr och även stolparnas utsida och även liggaren.

När jag här var klar med detta var jag sjukt nöjd, både över min egen prestation och resultatet då jag gillar det starkt. Inte så illa pinkat när kärringen är ensam hemma ;)


Taget som ni ser från sidan...före


Och efter :)

Medans jag höll på med detta så byggde Patrik formen till vardagsrumsgolvet som skall gjutas. Johanna började att göra hasselbackspotatis och klubba lövbiff, vilket jag tog över när jag kom in. 



Hasselbackspotatis, kanon gott!


Lövbit blev det då den inte blev så tunn och Patrik var gladast och tyckte att det var supergott vilket inte jag var lika förtjust i, och så café de Paris sås. Kanon mumma ihop :)

och så sist med inte minst så avslutade vi hela dagen med att hoppa ner i ett bubbelbad och njuta av 39 graders värme och att umgås innan vi klev vidare upp och lade oss.
Ingen av oss var värst svårvyssad ;)

Så avlöpte våra fredag och åter igen är jag sjukt nöjd med prestationen under dagen :)

Puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar