Summa sidvisningar

tisdag 15 september 2015

En fartfylld Lördag...

Jag börjar väl med en lördag som är späckad med arbete...

Dock ser det kanske inte ut så till en början vi är som vanligt i uterummet och myser innan dagen startar. Jag har så vansinnigt lång startsträcka innan kroppen vill vara med mig, men envis som en åsna så ska den jäkeln igång..



När jag dricker kaffet ser det oftast ut på det här viset..

Patrik han började direkt efter kaffet att arbeta vidare med det lilla utbygget. Han har nu isolerat ett varv för att även nu satt på vindpappen...
Nu börjas det likna något ännu mer ;)


Ett litet svartbygge? hahaha


Jag har retat mig länge på springorna sedan vi gjorde ordning syrummet på hallen och nu fick det vara nog. Jag har letat efter en fogspruta i flera dagar så när jag var på Rusta igår så köpte jag mig en ny. Sagt och gjort så fogade jag igen en hel del.


Det här är nu klart och färdig fogat men det retar mig att se det så här...


Där åkte nu färgen fram :)


Sådär ja mycket bättre :) Ett ställe till som man nu kan anse färdigt. Nu saknas endast listerna men det är inte mitt jobb.


Vet inte vilken dag det hände men jag har sorterat alla färger och städat hela poolrummet så det är ordning på var saker är. Det är ju vårt förvaringsrum på all bråte så det ser ju ut. En dag ska det väl bli ett fint badrum men den dagen är inte kommen än då det inte är lika akut som andra delar.

All tvätt är tvättad och vikt och fråga mig inte när och hur jag hunnit med för det vet jag inte. 


Ni som varit här vet ju hur det brukar kunna se ut här då allt bara kastas in och så all tvätt i överflöd jämt..





Lite provisorisk igen men det funkar. Eftersom jag håller på att storstäda hela övervåningen så är det nu totalt förbjudet att springa upp med betong, byggdamm och leriga byxor och annat så nu har jag städat upp för att använda denna toa nere så länge. nackdelen är bara att man får bära vatten därav hinken som står framför, man får manuellt spola men det är det sååå värt för att inte få upp skiten igen...


Jag är bara sååå glad att jag åter igen stundvis kan skapa något och göra något även om man får vara försiktig med hur och när jag gör något. Utan mina mediciner så skulle jag vara som ett kolli så jag för väl vara medicin missbrukare..jag har ju fått tillbaka ett liv igen <3

Vi gnodde som svin både Patrik och jag och sedan på eftermiddagen så var det dax för ett exteriment a la Patrik och Lola. Vi var för snåla för att kosta på flytspackel som vi behövt så Patrik blandade en blandning av cement, sand vatten och en annan vätska som han hällde ut efter varje blandning till mig inne i vardagsrummet. Det blandades en hink i taget så det tog en stund så att säga. Jag stod där inne och drog ut och fixade betongen jämn hoppas jag när resultatet är klart.
Det tog en himla tid så vi blev lite sena då vi skulle iväg på kräftskiva mitt i allt..

Vi stressade in i duschen halvdöda båda två..åkte till Grebo och hade en riktigt trevlig kväll. Johanna var hemma hos hundarna..


Det bjöds på ett riktigt kalas och många goda skratt och kramar..


Stort tack till Sandra och Jonas att vi fick komma <3


Lilla Ellen var så klar med <3


Och lilla trötta Stella <3


På vägen hem så stoppades vi av polisen på Nybblevägen, lite konstigt tyckte vi nog. Hela natten blev blå kan jag lova. Det blev en nykterhetskontroll men vi var helt säkra på att det var något speciellt de letade efter  och de frågade om vi hade hört något om inbrott i trakten vilket har gått förbi vår vetskap.

Ja ungefär så här var vår lördag....

snart följer en söndag..<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar