Summa sidvisningar

onsdag 2 september 2015

En riktigt bra dag....

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter nu vid datorn på övervåningen för omväxlingsskull vilket jag väldigt sällan gör. Tänkte att jag är ju fortfarande vaken och den står på efter det jag nyss pysslat med så varför inte passa på att uppdatera dagen härifrån när det bara är att sätta igång.

Jag har haft en riktigt bra dag måste jag säga. Jag fortsatte att göra det jag hade tänkt tidigare idag vilket var att tömma kylen och frysen. Råkade skura ur den när jag ändå höll på så nu är den riktigt fin, som ny om jag ska vara ärlig.

Det tog lite tid så jag tappade lite tid med kontorstiden som jag hade tänkt.
Regnet fortsatte att falla så jag hoppade just då att ge mig iväg med hundarna utan tar det senare. Skickade ett meddelande och frågade gubben om han ville följa med på kvällen när jag kom hem och det tackade han ja till bara han fick äta lite först.

Jag käkade lite innan jag gick en trappa upp eftersom jag som vanligt hade slarvat med att inte frukost. Satte mig vid kontoret och skulle precis sätta igång.
Jag tog fram sidan där jag skulle logga in på datorn och så helt plötsligt så funkade inte tangentbordet! Meeeeen va fan!
Jag bytte batterier i det då det är en trådlös variant och helt plötsligt så funkade inte musen heller!
Men vad är det frågan om! Ska det alltid strula på något vis då jag ska till datorn och göra något tro?

Det tog en god stund och mer tid försvann från mitt kontor åter igen men slutligen så fick jag ordning på det så allt fungerade som det skulle.

Jag drog först alla kopior på alla dokument som jag behövde och gick sedan in på banken och drog ut alla transaktioner som gjorts under 2 månader på 2 konton. Där efter drog jag även ut insättningsuppgifterna men de hade ändrat utseende i datorn så banken måste ha gjort något men det jag fick ut kändes inte korrekt, jag antog att jag skulle få gör om det efter att jag hade fått forska lite hur jag skulle lösa det.

Nu var det lite snålt med tiden så jag blev tvungen att avbryta här och göra mig ordning för att fara in till Fiahemmet för andra dagen nu.

Jag gick ner och tog en kopp kaffe i all hast och for iväg.

Jag var en aning tidig när jag kom dit, en av tjejerna hade redan börjat öppna upp alla fönster i burarna så att katterna kunde å ut.

När jag kom dit så satte jag igång att städa burar och snacka med missarna. Jag hann städa lika mycket som tjejen som var där. Det kom även 2 andra kvinnor som jag fick träffa. De var naturligtvis för mig som allt ....nya.

Jag kikade på lite dokument som satt uppe lite här och där. Berättade även för dessa kvinnor varför jag var på Fiahemmet och vilka besvär jag har, vilket jag tycker är bra att andra har vetskapen om så de kan förstå om det tar emot att göra vissa rörelser.

Efter allt var klart så bjöds det på kaffe och efteråt så tog jag åter igen disken vilket jag även gjorde efter alla igår.
När jag sedan packade mig iväg så skulle jag hämta Johanna på sitt arbete så hon också kunde ta sig hem. Patrik och jag var överens att jag skulle ta med mig mat hem idag då Patrik var upptagen och jag hade tänkt fortsätta med kontoret när kvällen var på väg.

Johanna och jag tog med mat från Move in när vi åkte förbi. När vi kom hem så slog vi oss alla 3 ner i uterummet för att avnjuta maten då vi alla var hungriga som attan.
Efter maten så tog gubben och jag först en fika och sedan var det dax för en arbetsam kväll åter igen.

Patrik gick ut och fortsatte med vardagsrummet och jag matade hundar och plockade bort från bordet efter middagen.

Nu var det dax att ta hundarna på en promenad. Som vanligt så har Alice bråttom och det är en tuff träning som varje gång får göras om då det inte verkar som om hon inte bryr sig alls. Denna gång blev jag inte dålig men det kan kanske inte bero på.

Jag hade nu sett till att alla doggisarna hade fått allt de ska inför natten så att de är så gott som klara när jag åter kommer tillbaka. Jag hade i tanken att göra lite kontorsjobb under kvällen.....

Mycket riktigt. Patrik fortsatte med vardagsrummet och jag packade ihop mig, nattade hudarna sedan gick jag opp en våning.

Jag har nu under kvällen gjort klart  alla papper för 2 månader vilket är skönt och jag känner mig nu lite längre igen när man gjort något vettigt.

Patrik isolerade golvet i vardagsrummet vilket jag visar bilder nedan. Nya planer för morgondagen har även de tagit form.

Nu är det nog bäst att jag slutar att skriva för snart sitter jag vid kontoret och sover istället för att ligga med datorn på magen...


Här har nu gubben snart lagt hela första omgången med isolering...


Som vanligt så är Ebba och Alice med överallt så fort att jag rör mig...


De blev verkligen som galningar av att springa på frigoliten vilket de tyckte var super kul! hahaha


Strax är hela andra varvet med isolering även det gjort...

Ja detta var väl såsom dagen har varit idag vilket man inte ska klaga över. Jag har fått må mycket bättre så idag var inte arbetet lika jobbigt som igår när det var sjukt mycket att göra enligt dem där. Jag fattade dock inte vad som var så mycket mindre idag för ...tyckte nog att det var mer eller mindre precis likadant som igår, men jag har säkert fel...hahaha

Nu ska jag tacka för mig för denna gång. Om jag inte nu var så himla trött skulle jag nu surfa runt bland resebolagen och kika på olika resmål eftersom gubben min bett mig. Jag skulle även leta inspiration om hur jag ska ha det i vardagsrummet vilket jag inte är klar med i huvudet. Det börjar liksom bli lite bråttom nu kanske...

Men nu är läget att jag är jätte trött så jag tackar för mig och säger godnatt. Hoppas ni alla har haft en trevlig Tisdag och önskar er en god natts sömn...puss och på återseende <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar