Summa sidvisningar

onsdag 9 september 2015

Ett besök till Rusta


Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

I måndags fortsatte jag med mina ärenden. Jag hade som ni säkert vet tagit hand om groventrén som såg ut som en mindre Hiroshima så nu var det bara att fortsätta.

Jag hade en hel del att göra på väldigt kort tid innan jag for till Fiahemmet igen. 
Jag tog bilen och svepte iväg till Sörping först för att lämna Jätte Dildon, dvs betongvibratorn. På vägen ner kom jag på att jag behövde mediciner och när jag ändå var där kunde jag ju även köpa en ask cigaretter så jag slapp att rulla när jag var på Fia hemmet eftersom jag hade glömt att rulla som är ganska vanligt.

Jag for in på Willys, träffade min bror och min älskade brorson. Vi morsade på varandra men inte mer. Vi har inte någon direkt relation om man säger så trots att vi bor på mer eller mindre samma gård sedan 5 år tillbaka. Det känns bara så vansinnigt tillgjort och onaturligt på något vis. Det som kändes tråkigt var att Min brorson inte vågade komma fram till faster som han brukar och jag vet inte varför. Var det för att han var med pappa denna gång vilket han inte brukar vara när vi ses eller har han bara blivit blyg...det är ju en stund sedan vi sågs så det kan ju vara lika faktorer an jag har aldrig upplevt honom så som nu tidigare. Jag kände att han ville prata lite då han smygtittade lite ibland. Eftersom jag inte vill tränga mig på utan låta honom helt komma själv så lät jag det vara men vi hade en liten tyst konversation i alla fall när han fått sin korv av pappa...det var lite flört och några leenden som värmde mitt hjärta. 
Det värker lite att inte ha tiden att ta till vara på alla kontakter efter ordning, men jag vet att när vi väl kommer ihop oss igen så är känslan ömsesidig så jag påbörjar inte något nytt nu igen då jag har för mycket och inte kan göra det bra för pojken, när han har varit hos mig en gång brukar han tjata ihjäl mamma att få komma tillbaka till faster <3...så som det ska vara ;)...nog om det..

Jag for vidare in på Apoteket och handlade mina smärtstillande och för migrän så jag klarar min vardag (tog tid även där) for sedan iväg till Robbans och lämnade vibratorn.
En kvinna satt i receptionen och säger ...Aha dig känner jag ju igen :) jag letar upp er i pärmen , ja er adress är ändrad då ni hade Lund 2 förut...
Gissa om det var lite läskigt! Jag har ingen aning om vart jag träffat den kvinnan tidigare, och än mindre att hon kunde min adress....märkligt.

Det får mig även att tänka på när jag var och tränade lydnad och stadsträning med Alice förra veckan. Då haffar det mig en kvinna och frågar om jag heter Carola...
Jag tittar på kvinnan och har inte en aning om vem hon är. Ja svarar jag såklart lite undrande..

Åhhh vad roligt utbrister kvinnan! Jag brukar se dig med dina hundar när du är här och går :)
Och vad roligt att du har startat en hundgrupp!

Jag blev lite förvånad men mitt hjärta fylldes med värme att jag kunnat glädja fler än jag vet. Jag välkomnade kvinnan att vara med i gruppen vilket var uppenbart att hon gärna ville, men hon ursäktade sig med att hon inte hade någon hund just nu. När jag svarade att vi behöver extra händer då vi bara fokuserar på en hund per man så blev hon jätte glad och tackade för inbjudan...alltid lika roligt att kunna glädja såväl okända som kända medmänniskor <3

Om man inte är välkommen i min värld så finns det alltid en anledning...det ska gudarna veta..

Efter nu mitt läskiga besök på Robbans så fot jag in till Rusta för att kika på tapeter eftersom vi snart är där ...lugn det är lite kvar men det är inte i tiden så långt ;). 

De jag fick ögat för en aning var dessa så nu måste jag fundera lite men vilka väggar och hur det kommer se ut osv...men jag har nog redan min vision klar ....men den avslöjar jag inte








(Blev verkligen skit bilder i ljuset där inne men det fick duga då jag hade riktigt bråttom..)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar