Summa sidvisningar

söndag 6 september 2015

Förbereder för gjutning...

God morgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Tänka sig att det blir en uppdatering inte så långt efter denna gång, wow!

Just nu sitter  jag i uterummet med datorn i knät som så många gånger förr. Min hundarna sover gott i sina korgar bredvid. Regnet faller envist ner även idag. Igår när vi grejade var det inte heller direkt det bästa vädrat så att säga, men göras skulle det ändå. Det var ingen återvändo.

 Patrik stackaren gick ut på det sista passet för denna dag som tyvärr  inte kunde vänta till morgondagen efter att vi hade varit iväg och ätit middag på Max sent som attan. Vi var på väg hem vid 23.30. 
Patrik och jag tog en kaffe tillsammans innan han gjorde det sista för natten, och jag tog med alla saker för att gå upp och krypa ner med datorn för att skriva. Jag erkänner ännu en gång att jag var helt slut så jag somnade i texten hela tiden och det gick bara inte att skriva tyvärr, så det är därför jag skriver nu.
Patrik  var inte så vidare kartig vid den tiden, då han har frusit som en tok under kvällen och var då helt utarbetad.

Under gårdagen blev det en del gjort i alla fall ;)

Jag vaknade tidigt ja runt 6.00 och gick då upp då jag vet att jag har en tuff dag framför mig 
Idag var den dagen¨ som vi ska gjuta vårt vardagsrumsgolv Det ska bli så skönt att veta att det nu finns en betongplatta under hela huset.
Jag gick upp när jag vaknade och fixade med mediciner och kaffe för att sedan som ni såg igår fanns även tid att skriva igen.
Under förmiddagen hade jag inte så värst mycket att göra utan passade då på att skriva ifatt det mesta som jag låg efter med att ha fått ner i text.
Patrik började redan direkt att göra alla förberedelser för att kunna gjuta.                                          


En vacker och rofylld morgon...


En knasig Alice som klämmer sig in mellan stolarna för lite mys...


Tokan fortsätter att åma sig för att få lite uppmärksamhet <3


Ett litet uppdrag jag fick under tiden som Patrik gjorde annat. Vår förra skottkärra har varit utlånad men nu när vi behövde den så fanns konstigt nog inte ett spår av den så Patrik fick köpa en ny som jag monterade ihop...


Här ska det nu bli ett golv innan morgondagen är nådd...

Fortsättning följer .....

puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar