Summa sidvisningar

tisdag 15 september 2015

Slit och släp...

Nu blir det åka av....

Börjar att ta tag i dagen efter den vanliga tiden det tar innan jag kan resa mig och komma igång i kroppen. Kristian hade kapat en del brädor som skulle vara till panel på det så kallade kommande burspråket. Jag brukar försöka att förbereda så mycket jag hinner åt Patrik när han bygger så att det finns färdigt material tillgängligt så jag tar mig an det även denna gång



Alla bräder som Kristian kapade har Johanna och jag oljat näsorna på så att de skall tåla väta utan att så enkelt ruttna..
Jag har här nu målat alla långa brädor till burspråket.


Tar hjälp av avanten som bord i rätt höjd att lägga alla nya brädor på som jag kapar till burspråket. Det är 3 olika längder så jag har nu 2 längder kvar.


Allt kapats med näsor för att nu oljas...


Allt har oljats klart...


Patrik har börjat med att sätta masonit på taket och tar sig sedan an elen i burspråket såsom frun önskar...


Lite kablar blir det allt ;)


Så här ser golvet ut innanför men det är fortfarande inte torrt...så inget går att göra där på hela dagen.


Nu tyckte jag att det var dax att tala med nästa kompis får gräset var så satans långt att det hade gått att ta en hel höskörd ;)

Fortsättning av dagen följer för än är det långt kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar