Summa sidvisningar

tisdag 22 september 2015

Blandad kompott del 4


fortsättning av del 3

Sedan har vi ju detta MH som skulle gå av stapeln i söndags. Fredrik skulle gå som förare till Alice eftersom att jag har haft fullt upp, så arbetet oss i mellan att överföra tryggheten till stor det på Fredrik har varit enorm. Varför gör jag så då? Jo för om det skulle visa sig att min lilla tjeja skulle bli rädd ( eftersom det är samma bana som sist och hon kanske minns) så vill jag att hon kan ha en trygghet någonstans även om jag inte är där. Det är min plikt som djurägare att inte utelämna min kära vän om det visar sig att hon är för vek vilket man inte vet. Jag lämnar inte min djur till vem som helst någon gång men denna gång vet jag att det kan sätta spår om man har otur och det handlar om min hunds välmående så det minsta jag kan göra är att låta henne gå med någon hon litar på...så enkelt är det.
Förhoppningsvis så glider hon igenom som ingenting som Ebba och alla de andra nu när inte löpet spökar eftersom jag även varit och gett henne en p-spruta för säkerhetsskull så att absolut ingenting ska kunna förstöra utan att hon kan få ställa upp.
Fredrik kom hit dagen innan och en god vän skulle köra eftersom jag hade gäster kvar hemma. Hennes start skulle vara kl 11.00
Jag var nu jätte spänd, för mig är det mycket som står på spel såklart då det är en brukshund som måste klara alla momenten naturligt för att få ställa upp i olika tävlingar och eventuellt användas i avel om det skulle vara aktuellt. Så detta är jätteviktigt för mig såklart. Det är mycket arbete, tid och pengar för att vara där vi är idag.
Mina underbara tog min hund och åkte...jag väntade spänd hemma...

Efter någon timma eftersom de var försenade så ringer Fredrik till mig och säger att inte Alice får ställa upp!!!

Hela min värld rasar! Och varför inte nu då!!! Jo för att det är samma bana heter det nu! Men för fan, det är ju de som har hänvisat mig dit! Varför kan de inte ha ordning på sig??
Nu lovar man att hon ska få ställa upp i Mjölby den 3:e eller 24:e okt och jag ska hänvisa från dem och fick ett namn på en man på Mh:t.


fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar