Summa sidvisningar

lördag 5 september 2015

Onsdagen fortsätter med blandad kompott

Fortsätter med att berätta om onsdagen som är långt ifrån slut än. Jag fick ett riktigt trevligt meddelande i chatten denna dag som var från en av mina valpköpare. Lilla Bello hade nu fått sina svar på röntgen från SKK och det var riktigt goda nyheter :)


Är så himla glad över att en till av mina valpar ur andra kullen är utan anmärkning...Lilla Lund Mansion´s Bello som nu kallas Freja har ett smärtfritt liv framför sig om inget annat händer på vägen <3

Nu var det dax att packa ihop sig. Patrik hade kommit hem tidigare från jobbet för att hjälpa Johanna att bogsera iväg A-traktorn till Ludde.
Under tiden vilade jag då jag hade en hel del kvar att orka denna dag. Jag gjorde mig sedan klar för att fara till stan. Alice skulle vara hos Bubben för stadsträning samt vänjas vid katt igen. Gunn fyllde även år denna dag men det låtsades jag inte om till en början för att senare överraska henne för jag visste att hon trodde jag hade glömt bort det. Under tiden som jag hade Alice hos Bubben så skulle jag åka till Fiahemmet för att arbetsträna min sista dag denna vecka.

Johanna följde med till stan för att åka till skolan på en lektion nu efter sin håltimma och allt strul med bilen. Jag åkte till Gunn och var där en timma ca. Träffade Emilia och Sofies tös, Ida en sväng då de var där men åkte innan jag åkt. 

Jag åkte sedan till Fiahemmet vilket idag var lite jobbigt då det var så vansinnigt lite att göra. Jag har lite svårt att inte sätta händerna på något alls, men får försöka vänja mig vilket inte är det lättaste. Träffade åter nya människor där vilket var trevligt.

När jag slutade klockan 18 så möttes Patrik och jag upp efter att han gjort en massa ärenden i stan under tiden. Vi åkte till Mirum och köpte en blomma (orkidée) till Gunn och en gul fin marzipantårta till det kaffebröd Patrik redan varit och handlat tidigare. Därefter överraskade vi Gunn :).

Hon blev nog lite snopen att vi inte glömt och vi ska inte tala om hur glad <3. Jag verkligen älskar min underbara moster, hon säger att hon gör detsamma men är dålig på att visa sådant och vi har nog tidigare alla varit uppfostrade att inte visa känslor men vi vet ändå och vi har ändrat oss väldigt kan jag lugnt säga. Jag vet vad Gunn känner även om hon inte visar så mycket... (Där hör du Gunn, ingen fara <3)

Efter att vi fikat klart var nu Patrik helt slut, vi hade varit superhungriga men nu dödat det med sötsaker...väldigt bra..eller inte :/....så åkte vi hem. Patrik intog ganska snart sängen och somnade bums men inte jag. Jag försökte att skriva men som vanligt så sonade jag åter igen med datorn på magen...
Nu var som först min onsdag slut och den har varit jobbig men riktigt bra dag....nu återstår en ny dag att ombesörja imorgon :) Puss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar