Summa sidvisningar

tisdag 22 september 2015

Blandad kompott...del 5


Fortsättning av del 4

Jag är helt knäckt, ok om hon inte går igenom men förhelvete låt hunden få försöka, låt henne få starta!
Min Alice har nu oavbrutet varit anmäld till ett mh sedan i april! jag avbröt mitt mh då hon ställde upp då hon bar sig åt på ett vis som jag inte alls kände igen då och det visade sig när jag kom hem att det inte var så konstigt då hon inte var klar med sitt löp vilket jag trodde och även tjejen som jag diskuterat min oro med från första löpdagen. Alice skulle ha varit klar ett par dagar innan men när jag kom hem visade det sig att hon haft ett längre förlöp. Och den som visade mig vad orsaken till hennes beteende var , var faktiskt Winston, min kastrerade cockerspaniel. Hade inte han visat hade jag inte fattat vad felet var så fort.
Eftersom detta avbröts så anmälde jag direkt till ett nytt i Gamleby. Som jag sagt tidigare så fick jag inte ställa upp där vilket jag fick veta 2 dagar före efter en väntan på ca 2 månader. Det var samma mentalbeskrivare så Alice blev då hänvisad till Norrköping igen vilket var helidiotiskt! De borde väl för fan veta att hon inte fick gå där!!! Det var ju där hon avbröt! Jag däremot visste inte så nu stod hon på startlinjen och blev nekad start. Alla mina vänner som ställt upp för mig och allt var nu helt förjäves!!! Fy fan säger jag.
Jag blev hänvisad nu till Mjölby och jag grät inombords men svalde och kände att jag orkar inte idag jag tar det imorgon.
Sagt och gjort så kontaktade jag Mjölby igår som säger att det inte finns någon möjlighet alls att jag kan få en plats då anmälan är stängd och det är fullt!!!
Tack så mycket för all hjälp att fitta till allt för mig i ett säger jag bara. Jag är vansinnig på dålig info som satan. Tjejen jag pratade med tyckte att min klubb inte borde skicka mig med ett sådant löfte för det kan de inte...jag blir tokig.
Denna tjej hänvisade mig till Finspång där de har en bana och använder inte samma testpersoner och mentalbeskrivare. Men när jag kollar upp det så är mh vilande vilket innebär att det inte finns några alls som körs.

Nu blir jag åter helt vansinnig!!! Jag vill ju få detta gjort, det vilar i mitt bakhuvud hela tiden och jag vet ju inte om det är någon mening med att gå bruksprov eller ställa henne och nu finns endast 2 utställningar kvar i år samt att hur det är med ett bruksprov har jag ingen aning om då jag har lagt det åt sidan tills att jag har ett mh gjort för annars spelar det ingen roll.

Jag är åter i ren ilska inne och rotar på sbk tävling och hittar ett mh i Warberg på schäferklubben där, det är ett uppfödar mh så chansen är liten. Jag ringer dit och enligt kvinnan som svarar så finns en plats och jag får den! Men nu blir det en resa på ca 40 mil enkel för att få det gjort!

Jag tycker det är vansinnigt dåligt med info, det här skulle jag inte ha behövt. Hade de haft ordning på sig så hade jag kunnat löst detta på närmare håll och även tidigare men enligt dem har allt varit i sin ordning enda fram till start varje gång och då helt plötsligt har det varit något som bryter mot reglerna....definitivt inte ok! Om man talat om för mig att jag lika göra kunde söka mig långt bort direkt hade jag sluppit allt detta för jag har ju aldrig något annat att göra!!! Jag är ju en fruktansvärt lat och sysslolös person!

fortsättning följer...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar