Summa sidvisningar

lördag 24 oktober 2015

Söndags morgonens förberedelser...deadline ;)

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter just nu i soffan med en kopp kaffe och tänkte nu att jag ska passa på att skriva ifatt lite då jag ändå inget annat gör eftersom jag är sjuk och inget orkar.

I söndags så skulle vi ha en träff med hundgruppen igen så jag hade denna gång bestämt att vi skulle prova på rallylydnad. Jag är sjukt sugen på att prova på det mesta för att se vad mina babes klarar av. Vi ha ju tränat en hel del men bara efter mitt förnuft och mitt huvud eftersom jag aldrig gått någon kurs.
Jag hade tidigare i veckan inte en susning om vad rallylydnad var för något så det var bara att se till att ta reda på lära sig och även kunna visa andra som inte vet.

Envis som jag är så hade jag tagit reda på det mesta men jag hade fortfarande på morgonen på söndagen inte hunnit att förbereda ett skvatt eftersom jag varit fullt upptagen med allt möjligt.

Patrik och Johanna städade upp allt virkesspill efter bygget som hade ägt rum. Jag tog hundskits varvet , tog fram extra burar, vattnade med friskt vatten i hundgårdarna, gjorde skylt papper. Patrik fick göra skyltstommar och jag nitade sedan dit momentsbeskrivningen i plastfickor och ställde ut alla färdiga skyltar. Jag var inte 100 klar när folket började droppa in men nog så klar att man kan vara trevlig samtidigt...

Jag bjöd på en kaffe medans vi väntade in resten av folket som tyvärr visades utebli. När vi var klara senare så såg jag att de skickat meddelande men det hade jag absolut inte tid att engagera mig i innan vår start...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar