Summa sidvisningar

måndag 26 oktober 2015

Kvällens insats för Angel

God natt alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Jag avslutade förra inlägget då jag fick rycka in akut åt Fiahemmet, och det gjorde jag naturlitvis utan att blinka.
Det kom in en kvinna som hade hittat en katt i skogen när hon var ute med sitt barn. Kat-tstackarn var kall och knappt vid liv :(

Nu var faktum så att man antog att denna krabat förmodligen inte skulle kunna klara natten till veterinären kunde titta på den så då återstod Norsholm för att göra pinan kort eller ge rätt behandling snabbt. Ingen kunde köra mer än jag så jag baxade in kartongen i bilen, hoppade kaffet, slog på GPSen då jag aldrig åkt till Norsholm från stadshållet utan bara från andra hållet.

Katten låg nerbäddad under en filt i kartongen....
Jag hoppade in i bilen, körde igång värmen ner mot lådan. Jag for iväg. Självklart så sa gps åt mig att sväng av en för tidigt så jag hamnade helt fel mot Stockholm.

Jag åkte och vände och visste att jag skulle hinna i tid ändå. Väl framme anmälde ja att vi kommit. Vi togs in på ett rum.

Veterinären berättade det som nästan var väntat...
Katten var 12-15 år, hade tumör i magen och hade fåll vilket är en smärtsam tandsjukdom. en tandfraktur, en del ruttet tandkött och massor av smärta. Veterinären gjorde pinan kort vilket var skönt.

Det visade sig vara ej tjej som döptes till Angel när jag fick betämma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar