Summa sidvisningar

onsdag 25 maj 2016

Dagen då jag bokat ultraljud på Alice...16:e maj dag 38

God förmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Detta var måndagen för snart en och en halv vecka sedan. Morgonen var grå och trist men humöret och spänningen på topp.
Jag orkade inte gå i ovisshet längre då man inte riktigt vet hur man skall hantera den eventuellt dräktiga tik hemma ihop med de andra. Ska man ha dem som vanligt , är man försiktig med Alice i onödan, är hon dräktig? Är hon skendräktig osv, osv,
Jag trodde att hon var dräktig men vågade knappt hoppas, var rädd för en enorm besvikelse. En besvikelse som jag inte kände att jag hade orken till just nu efter allt slit och strul med att få ihop allt med alla hundar, allt kämpande och all energi...

Jag beställde en tid förra veckan för att få veta om hon var dräktig eller ej. Jag nöjer mig ed att veta bara det. Huvudsaken är så jag vet hur jag skall hantera henne ihop med de andra.

Jag tog med mig tjejen och åkte ner till Cesar min veterinär och gjorde en undersökning med ultraljud. Spänningen var på topp...Nu äntligen skulle jag få veta!

Som vanligt så var Alice underbart snäll och medgörlig även att bordet är lite ovant och läskigt och att rakapparaten gled över buken där instrumenten skall glida fram och se vad som finns därinne.

Hon tog undersökningen lika bra som alltid och nu kom beskedet...

Jag tittade och tittade och tittade och plötsligt så fick an se en liten individ där inne som rörde sig! Yes!!! Hon var dräktig...mina observationer var inte i in fantasi utan det var en dräktighet. Ja ni gott folk nu hoppas vi att allt går vägen och att alla sedan år bra ihop med Alice när dagen är inne.

Jag var så glad, hela min kropp var fylld med värme och välbehag inför kommande tid. Äntligen har det gett resultat.

Direkt efter detta åkte jag hem och lämnade, placerade alla på rätt plats för att åka igen. Jag hade nu ett hunddagis att fara till igen. Jag började kl 10.00 denna dag så det var som vanligt brådis igen.

Denna dag levde jag i ruset av dessa goda nyheter och inget kunde få mig på dåligt humör nu!

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar