Summa sidvisningar

torsdag 26 maj 2016

Sommarens första....

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare ❤

Vaknade för en stund sedan före klockan..solen vräkte in sina varma strålar i sovrummet där jag sömndrucket satt på sängkanten.

Sakta reste jag mig och rörde mig mot toan. Väl klar så fyllde jag en hink med vatten och plockade fram en trasa och rengöringsmedel och tog med.
På sybordet stod en bricka förberedd till morgonkaffet som jag önskade avnjuta.

Jag öppnade balkongdörren och klev ut .. det var varmt och solen sken alldelles och fåglarna sjunger och skränar om vartannat.
Nu städade jag av möblerna som var alldeles fulla av pollen så man kan sätta ner rumpan utan att bli helt gul av pollendamm.
Väl klar så tog jag ut min bricka och mitt snabbkaffe vilket duger gott åt mig...sätter ner rumpan och njuter av tillvaron.
Jag tittar inte så noga omkring mig då jag behöver ta golvet och måla på nytt men det blundar jag just nu för.

Just nu ger jag mig själv bara tid att mysa och njuta av friden och det naturen erbjuder.
Jag har inte så lång tid för dessa stunder på morgonen men har trots det fått tillbaka dem. Förra året var jag glad när jag tog mig upp utan tårar i ögonen av smärta.
Idag väntas nya spännande ting. Papper för kommande framtid ska inspekteras för att sedan skickas vidare....nu börjar det hända något. Jag kontaktade även banken via mail igår kväll och mer eller mindre sparkade fart på dem då jag har bråttom. Om jag får avslag så måste jag välja en annan väg till mina mål så nu får de sätta fart!
Jag fick ett svar under kvällen att jag bör få svar på fredag. ....spännande men jag tar inte ut någon glädje i förskott. Jag är van att få lämpa med var del tills jag blöder invärtes men korsa fingrarna och hålla tummarna kan jag.

Senare under dagen ska jag åka till hårfrissan för att klippa mig och fixa till skallen så jag enkelt kan bara göra nästan ingenting med håret under min valp tid.  Vill inte lägga någon tid på den delen alls nu när jag äntligen fått ett mål i land. Vill finnas där var minut och när jag inte behövs finnas brevid och utnyttja den tiden med pyssel och min symaskin som jag aldrig har tid med annars.

OH vad jag jag längtar efter detta! Om banken är med mig har jag även multum med dokument att skapa och få iväg till världens alla håll och kanter.

Jag har en spännande tid framför...utmaningar som aldrig förr och enormt med arbete...men i glädjens tecken.

Nu ska jag avnjuta en påtår och drömma mig bort en stund före allvaret börjar...

Puss ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar