Summa sidvisningar

söndag 8 maj 2016

Dagen efter kvällen före...

Nu är det dax att få ner dagens rader...bäst jag gör det nu så jag inte somnar ifrån vilket kan hända lite då och då.

Igår har jag såklart varit trött efter fredagen men inte så farligt som jag misstänkt faktiskt.
Var väl hemma för att sova vid 4.30 och man är ju inte direkt en pigg ungdom längre men har nog haft lika roligt ;)

Vaknade strax före 8 och klev upp även om jag var trött. Tog som vanligt hundarna.  Efter en och en halvtimma så körde vi ner Johanna till bussen för att åka till jobbet och jag blev avsläppt vid min bil. Jag tog svängen och handlade på vägen hem så att jag kunde fixa lite käk då Anna skulle komma.

När jag sedan var hemma igen så var jag jätte trött och hade migrän vilket inte var konstigt. Tog tablett och gick och lade mig en stund. Hade tänkt att sova i en timma men det blev 30 minuter iaf.
Anna skulle komma vid 13 vi skulle greja lite när hon är här och käka ihop lite senare ...

Under fredagen så tog Patrik med virke och färg hem från stan så tanken är att ta hand om det såklart. Han startade med att kapa till näsor på brädorna och de ska oljas och sedan målas såklart...

En hel del hände denna dag då Anna var hos oss och vi hade en trevlig dag med vackert väder,



Här bunkrades virket upp inför målning av panel. Anna och jag hjälptes åt och snackade under tiden. Vi hade trevligt även om det hände grejer och jag tackar innerligt för dessa vänner med förståelse för hur tight det är mellan varven.


Efter lite oljande ändar och lite rödfärg på både brädor och Anna så börjar det visa resultat. 


Under tiden slet Patrik ner den gamla panelen på huset och började att förbereda återuppbyggnaden...


Som en liten manöver så blev det lite hemma gjorda hamburgare, lite kycklingfiléer, majs samt laxfilé till diabetikern...


Nu är det åter uppreglat igen så snart blir det isoleringen ;)


Snart går det undan att få huset fint igen ;)

Så trots att jag var uppe tidigt och ändå sen i säng, migrän och trött så funkade det att ha besök och få en bra dag gjord, men ni må tro att jag deckade när Anna åkte hem och hundarna var klara för natten :)

Stort tack för en bra dag <3

Puss...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar