Summa sidvisningar

onsdag 25 maj 2016

Trädgårdstomtebestyr.... onsdag den 18:e maj

Denna onsdag var jag en aktiv tomte i trädgården. Det grävdes upp ur jordslå, grävdes ner efter rensning och vattning, bar och konkades. Det planterades i massor av amplar och krukor. Slutligen fick jag även sätta upp nät runt min nya rabatt för att vara säker att inte hundarna trampar ner den för mig..
Nedan följer lite av dagen..


Kommande rabatt


Det jag hämtat från andra ställen hemma...


När jag nästan var klar, det saknas stenar ännu men måste samla och måla dem innan det blir klart...


Andra sidan var dax att rensa...


gjorde så gott jag kunde...


Det mesta börjar ta form :)


bara gräset gror så kommer det snart vara vackert på tomten :)


Avslutar med planteringen som är satt över vattenholken för att skydda den samt att slippa se det fula locket som skämmer på gräsmattan ...detta är mycket trevligare att fästa ögonen på.

Puss <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar