Summa sidvisningar

måndag 2 maj 2016

Innan vi firar Valborg. ..

När jag nu ändå börjat att skriva lite så kan jag ju fortsätta med vad som hände under dagen efter boxstädningen.
Jag har nu gått och blängt på hundhusen ett tag och varit på väg att ta itu med dem men annat har kommit i mellan i ett...

Nu äntligen så tog jag mig i kragen och öppnade upp Alice och Ebbas sida i huset och storstädade. När jag sedan var klar så bad jag Patrik ta fram ett par pallkragar av den stora modellen som jag letade rätt på en madrass till och bäddade snyggt åt brudarna. De har ju haft en förmåga att bara äta sönder allt men det verkar som om det gick hem denna gång. De trängdes alla 3 eftersom även Anton var med när jag bäddade och de alla ville vara i sin nya säng.

Ja så var ena sidan klar och vi var nog lika glada alla 4...;)


Alice till vänster och Ebba till höger..

Jag nöjde mig dock inte med att ha ett hus rent och fint utan ville ha allt klart. Här har jag nu även gjort klart till Anton på hans sida och jag var nu nöjd där med...



Antons hus...

Efter att halva dagen hade passerat så dök Kalle och Sussa upp. Sussa hade ärenden att diskutera men min tankeverksamhet hade kommit ännu en bit längre så jag skall ta mina tankar till en annan nivå innan jag påbörjar det jag hade i åtanken. 
De båda kom och var redo för att hugga in med arbetet som vi höll på med innan så vi kunde fira lite Valborg sedan. 


Denna hög har  legat här i åratal och skräpat och man har varit förbannad över hur det ser ut och även hur knasigt det har varit att ta sig fram när man ska ta sig till proppskåpet.


Efter att Jag Kalle och Sussa lastat några lass och En riktigt glad Kalle fått lekt lite så var högen ett minne blott och låg nu som material till en majbrasa :)


Oj så tjusigt det blev, och inte tala om hur stort det blev! Stort tack för hjälpen även om ni båda var i ert esse ;)


Nu började kvällen närma sig och man kunde få beskåda de fina lyktstolparna som nu äntligen kommit på plats efter även det flera år av väntan...

Nu var det dax att ta kväll och fira Valborg även för oss på Lund :)

Puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar