Summa sidvisningar

måndag 9 maj 2016

En väldigt blandad Söndag


God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu har kvällen blivit till natt skulle jag väl kunna påstå. Idag har varit en riktigt bra dag med blandad kompott. Började morgonen med en dusch bara jag kunde få tillgång till duschrummet efter en tonåring hade ockuperat det framför näsan. Därefter så tog jag hand om alla papper som banken bett om som de skulle vilka gå igenom tills vårt möte senare nästa vecka. 
Patrik han grejade vidare på husets framsida, den väggen som han slitit panelen på. 

När jag började bli redo för att fara iväg så sa jag till att jag kunde klippa Patrik så han slapp se ut som han gjorde för han såg verkligen förjävlig ut :).

Vi åkte ner på marknaden och gick varvet, det jag visste att jag skulle ha var en ny magväska till nästa resa som vi gör då båda de andra har gått hädan. Så det var ett måste kände jag. Gubben behöver också en men dessa verkade något trånga runt magen och den med längre snöre var inte av rätt material till ändamålet.

Vi mötte upp Johanna och Lovisa, hennes klasskamrat vid Å-kaféet där vi käkade. Det var varmt som satan att sitta i solen men vi hade det riktigt trevligt...

Väl hemma igen så svidade jag om till målar outfit, gubben somnade en stund på soffan och jag drack kaffe under tiden.
Det var dax nu se till att måla panelen vidare så att de är klara när det är dax att få upp dem. 
Under kvällen skulle det grillas igen då jag sparade en hel del köttfärsblandning till hamburgarna igår. Var inte direkt hungrig men det hjälptes inte.  Bara att göra oavsett...


 Redo för penseln igen


Några var klara från igår av de långa men det finns en hel del kvar ;)


Här är ytterligare lockpanel som ska målas....dessa tar lite mer tid....


Självklart så blev det en planka där med litte öl till maten, riktigt gott men väldigt dyrt...fick dock sitta i solgasset i mer än 30 minuter för att få notan...lite väl dåligt tycker jag.

Ja så blev dagen och Patrik grejade vidare på huset medans jag var på andra sidan.

På återseende mina vänner <3

puss<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar