Summa sidvisningar

tisdag 31 maj 2016

Här står vi idag...

God förmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Helgen har nu passerat och vi båda var på fest en varsin dag med lite dävna timmar därefter. Nu väntar allvaret igen och för en ganska lång tid framåt. 
I söndags hade vi bröllopsdag, 6 år gifta, 17 år förlovade och 21 år tillsammans. 
Denna gång gjorde vi inget speciellt mer än att sätta upp valplådan inför valpningen. Det har inte funnits läge att lägga någon energi där denna gång då det varit extremt många järn i elden åt alla håll. Förra året bokade jag en resa till Mallis där vi firade 20 år men nu väntar vi till Mexikoresan i december. Det är nog inte förrän då vi har någon tid att kunna lägga på det viset.

Nu har Patrik försökt ta tag i panelsättningen och den sista utvändiga isoleringen på huset, jag har målat och planerat, fixat i trädgården efter grävning och breddade grusgångar, plantering av blommor samt att Patrik hjälpt grannen. Det har varit mycket med kalkyler, instanser, planering av verksamhet så huvudet har gått på högvarv i takt med dålig sömn och olika arbeten utanför hemmet.

Det har även varit mycket med behandlingar av hund senaste tiden och det fortsätter en tid till. Allt går dock åt rätt håll tack och lov. 
Nu när lådan är uppe så sover nu Alice hos mig och hon får stadga sig i sin låda. Övrig tid på dagarna är hon med mig hela tiden och de andra får stundvis lämna lite mer utrymme.

Jag hoppas nu idag på färdigt besked från banken, någon dag i veckan skrivs papper på olika stora bitar och imorgon åker jag till arbetsförmedlingen med min information...gissa om tjejen kommer tappa hakan ;)
Jag ska lämna in mitt koncept till starta eget delen och se vad de säger om det. Så självklart hoppas jag på starta eget bidrag men det finns inga garantier för det. Tycker dock att det är konstigt om det inte beviljas när de för veta hur långt jag faktiskt kommit för egen maskin. Men vad som än blir det resultatet så står jag fast vid mitt ord....jag kämpar vidare ändå.

När alla papper är klara så kommer jag snart släppa min hemsida men den är INTE ett färdigt koncept ännu. Den kommer att ändras många gånger under resan beroende på vad som händer med allt. 
Man kan åtminstone kunna förstå min grundtanke i verksamheten så man kan känna efter om det är något som kommer att vara eftertraktat eller ej.

När jag sedan är igång så kommer jag be mina vänner att sprida budskapet om man gillar det, men än så länge får det vara i tanken endast. Lite till måste bli klart först, att några av mina vänner vet mer än vad jag skriver här är en sak men att gå ut med detaljer är en annan. 

Nog om det just nu...


För att bara byta ämne så är nu sista väggen på huset på g, det är snart dax att måla och spika panel igen...


Lilltjejen och jag är nära nästan hela tiden. Hon söker mycket stöd och är väldigt mysig och kelig. Hon är mycket lugnare än den ordinarie Alice om man säger så, sover ganska mycket, äter bra men lite i taget, får några ryck ibland men de avtar väldigt fort då hon inte orkar lägga sin energi där utan väljer att avstå vilket är det rätta beslutet i hennes tillstånd, en klok tjej <3


Vi ska tillsammans ta en manikyr och pedikyr kväll då vi ska klippa våra klor för kommande tid.
Ett bad väntar under sista veckan före nedkomst och även tempning 2 ggr per dag från fredag.

Det börjar bli nära nu ;)

Puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar