Summa sidvisningar

tisdag 24 maj 2016

Fredagen den 13:e maj...Vi oldiesar har det bra

Dagen började med en hektisk morgon, jag hade massor att tänka på och packa ner som skulle med. Först skulle jag iväg till banken för att lämna in ett affärskoncept och ha ett litet förmöte på det material jag redan lämnat och som min kontakt kikat på.

Jag fick då till svar att det var ett extremt bra material som var väldigt välarbetat vilket jag inte riktigt höll med om då det för mig var mina mallar för jag inte har hunnit att tänka klart i detalj i alla delar.

Mannen svarade mig att denna form av material får man inte in utan det är extremt ovanligt att se det hann fick se, så jag får väl suga i mig av den komplimangen även om jag kunnat fixa det bättre.

Det som nu är på tapeten just denna dag är att jag innan måndagen skall göra en kalkyl som skall lämnas in till detta så får vi se hur långt jag tar mig på den.

Jag var glad då jag åkte därifrån och for direkt till Norrköping för att hämta min skjuts till kvällen och som nu körde mig direkt jobbet på hunddagiset.

Jag blev efter jobbet hämtad, åkte hem och tog en snabbis med hundarna för att åka in till Grand Hotell för att möta upp min kära Jenny. 
Här väntade nu en helkväll med massage, bubbel på tu man hand, en middag på Bishop och dryck till det. Som vanligt pratar vi om allt och delar med oss av det mesta till varandra och har oerhört trevligt. Det syns nog nedan också...<3


34 års vänskap och halva livet återstår <3


Middagen var riktigt bra och vi njöt över varandras sällskap. 

Vi fick besök av en god vän till Jenny en sväng och blev bjudna dit på en liten sväng innan vi gled vidare för nattsudd. Vi tackade ja till erbjudandet och gick dit efter att vi var klara på Bishop.



En liten kisspausbild får man ju inte glömma ;)

Vi besökte väninnan över ett glas eller 2 och jag tackar så hemskt för gästfriheten <3...jätte rart.
Fick dock lite avbrott via telefonen där då jag får ett chatt meddelande som undrar vad jag gör i Hageby hahaha...
Märkligt att jag inte kan åka hemifrån förrän någon har koll vart jag tagit vägen ;) Nu var det ju bara min bil som stod där men ändå ...alla känner apan säger man ju och själv har jag ingen som helst koll på en enda människa tror jag, jag har fullt upp med mig själv ;)

Vi gick vidare och landde på Wasa. Vi slog oss ner och det tog nog knappt 5 minuter innan man var uppbjuden på dansgolvet och sedan hade sällskap vid bordet att prata med. Det var så roligt och ännu roligare var att få se Jenny så glad och uppåt, hon sken som en sol och ingen var gladare än jag <3

Kvällen blev bara mer och mer rolig, dansade mer och mer om det gick vill säga..

Hade såååå himla kul så det finns inte ord. Man har ju inte roligare än man gör sig så...;)
Jennys make kom och mötte upp där med sin vän också. 

Jag träffade alla möjliga människor, pratade skrattade och njöt av stunden....sedan var det dax att åka hem. Min sjkuts kom och hämtade mig och körde mig hem i nattens sena timmar. Ett enormt tack för det <3<3<3<3

Dagen efter får jag höra något jag fick skratta gott åt...

Tydligen hade 2 män slagit vad om 1000 kr under gårdagen.
Den ena säger till den andra att om du dansar med kvinnan i rött (vilken råkade vara jag) så får du 1000 kr!
Jag som dansar med allt och alla med ett leende på läpparna dansade såklart ed denna man med. Jag kände igen honom då han är sambo med min Johannas Pias kusin. Han visste dock inte att det var jag då de slog vad.
Han tjänade sin 1000-lapp och nu är jag ju glad att jag hjälp till och jag skrattade gott åt det. Men så efteråt börjar man fundera ...varför slog man vad sådär? Ska man ta illa upp eller som en komplimang? Ärligt talat vet jag inte utan skrattar åt hela situationen, vad ska man göra? :)

Hur som så hade vi jätte skojjigt och Jenny och jag fick en riktigt rolig 40 års present till varandra med mycket glädje och skratt <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar