Summa sidvisningar

söndag 26 juni 2016

Bara värme och hund....

God natt alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu äntligen börjar dagen lida mot sitt slut. Jag sitter nu i Mysrummet med varenda fönster öppet, hör valparna yla och morra i var ände på övervåningen. Jag har 3 kvar i en hagen som skall ha mat innan jag får sova. 4 är i valplådan klara i sovrummet och så har Alice 4 hon nu ger di.
Jag sitter i soffan bredvid henne där hon ligger i en ganska liten hage med de små. Detta får jag göra för annars reser hon gärna på sig då det är så varmt överallt för att förflytta sig i ett. Gör jag en hage så är hon snart klar och kan få sträcka ut i svalkan där hon vill själv. 

Jag tänkte berätta om midsommarafton dvs igår...

Det var den lugnaste midsommaren på åtminstone 10 år om inte mer. Nja visserligen blev det väl sådär med sömnen igen men det är ju bara för alla mål med valparna. Jag har nu i alla fall hittat en lösning som funkar för Alice så hon kan ge di. Jag får lägga in 4 bebisar till henne som hon får ombesörja och mata, efter ca 20 minuter som de ätit så är det dax att byta. De som inte har fått chans att springa omkring och röra sig utan var först till Alice får komma ner i valphagen en stund för att göra ifrån sig och tulta omkring innan det är dax att sova igen. 

Detta system funkar väldigt bra tack och lov och Alice är nöjd med konceptet. Visst är det lite livat på de små som inte får tutte först utan får vänta lite men det får väl vara så...

Nu har valparna slagit upp sina ögon och öron så nu när man rör sig är man inte lägre alltid obemärkt. De går upp fint i vikt. Nedan visar hur det ser ut när det börjas att matas. 

Denna dag var det bara familjen hemma, mycket tid går åt på övervåningen innan alla är nöjda. Alla ska ha mat, jag måste vädra och försöka få lite svalt utan att valparna hamnar i drag. Lådan ska städas och underlag bytas vid varje måltid. Jag måste tvätta och förbereda kommande dag så jag har material. När hagarna är tomma så får jag städa efter var gång. Vi käkade lite sill och Potatis....

Som nedan visar så ser det ut hos oss på övervåningen...tur att vi byggt ett stort hus ;)

Nu är det dax att hjälpa Alice att strax bli fri från de små...

Puss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar