Summa sidvisningar

måndag 20 juni 2016

Blandat från de sista 10 dagarna...

Godkväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Wow denna gång tar Alice själv digivningen och jag kan få vara bredvid, det känns väldigt skönt måste jag säga. 
Sista dagarna har varit ganska jobbiga när hon har krävt att ha mig i lådan med henne för varje mål för att annars vägra att göra det hon ska. Nu var juvren så fulla så jag tror att hon kände att hon var tvungen att ta hand om det för att få må bättre, hon var nu väldigt tung på underdelen. 
Skönt nog har hon lagt sig till rätta hos de små kottarna och man hör nu endast skrapet från klorna i korkmattan som jag lagt som underlägg på isoleringen i lådan.

Bilden nedan visar morgonstilen som var det enda som då just då. Vårt besök där nere som kom på förmiddagen fick snällt vänta i nästan en halvtimma innan jag kunde komma ifrån. Det blev senare än vad jag hade räknat med i allra högsta grad men så kan det vara...


Alltså min knasmaja ska ha kel helst om det funkar under hela tiden som hon matar de små...


Igår hade jag och Alice lite balkonghäng efter en måltid så vi fick svalka oss lite då det är väldigt varmt i rummet där valparna vistas. Det är lite svårt att vädra då man måste tänka sig för hur man öppnar så att det inte blir något drag som valparna kan utsättas för då de är små sköra individer.


Här har vi baksidan av hundgården, där ska nu göras iordning för att få det slätt och framkomligt och därefter kunna sätta dit vår pool som inte kunnat användas på ett halvår nu då vi gjorde boxar i badrummet istället för att bygga vidare vårt badrum. Hundarna behövde den platsen mer än oss just då.


Alice har nu de sista dagarna kunnat vara mer lite mer då valparna klarar sig själva lite mer. Det som är mesta skillnaden är att de nu äter ordentligt så att de står sig till nästa mål och både jag och Alice kan lugnt göra lite annat.


Under förra veckan så köptes en grävmaskin hem som skall vara en god arbetskraft till markberedningen av marken jag köpte till för att bygga upp mitt kommande företag. Ibland blir jag lite full i skratt då jag tänker tillbaka på tidigare tid. Folk som bara trodde att man pratade och inte tänkte verkställa... Att se dem idag är faktiskt väldigt kul måste jag säga, man tar liksom inte ens vissa repliker från tidigare över sina läggar längre..
.


Förra natten hade jag lite av ett mer vakande öga på en av valparna som fick ligga på mitt bröst med min kroppsvärme fram tills klockan 04.00. Jag kunde inte sova då den lilla snorvlade så jag så en film till som jag tröck igång vid 01.30 tiden. Man har lite konstiga tiden på dygnet för tillfället....


Här har vi lilla Cotte, lillpojken som jag räddade till livet den dagen han förlöstes, detta är den pojken som ingen hade trott skulle gå att rädda, inte ens jag trots att jag inte gav upp. Nu är han en stark individ men mindre än de andra då starten blev lite tuff för honom.


Under fredagskvällen så var Johanna gullig och fixade för, varm, och efterrätt till oss alla och Gunn. Vi hade en trevlig kväll men jag var även tvungen att sanera boxarna samt tvätta som en tok efter att jag hade börjat att avmaska alla de hundar jag kunde avmaska.


Axilur behandligen har varit igår i 3 dagar och är nu över för denna gång. Det var i alla fall effektivt kan jag nämna ;)


En nystädad låda och vägningen är förberedda så Alice får ner en efter en valp hos sig för di.


Stödmatning har förekommit och jag har såklart smällt fullständigt, vem skulle inte göra det? Tänk vilken upplevelse att få ta del av när de små liven verkligen inte klarar sig utan en hjälpande hand, och så tiken som verkligen visar att hon bedjar om lite stöd så vi kan hjälpas åt <3


Oj, oj, oj så små! Så underbara! och så kommer de växa upp och bli sååå vackra <3


Vi dealar gänget så att alla får sin del av kakan då det är besvärligt att få plats med 11 bebisar vid 9 tuttar...går verkligen hur bra som helst <3

Ja lite så här har det väl varit sista dagarna förutom städ, tvätt, veterinärbesök, oro, trötthet då man vänder dygnet hela tiden och sover skitkonstigt, besök till tösen efter student, skifte på hundar för så mycket ro som bara finns att ge dem alla under just denna period, och allt annat så klart...

Puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar