Summa sidvisningar

tisdag 14 juni 2016

Innan stormen. ...

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare ❤

Sitter nu i ute rummet och tar en paus från tik och valpar.
Jag har dock lite att höra innan jag kan gå upp. De stora nere ska få mat bland annat och så har jag en box att städa då Anton har skitit som en räv.
Struntade i det för stunden och ska ta denna viktiga morgonstund innan jag sätter fart. I sovrummet är det nu lugnt. Alice ligger och sover med sina 11 små troll som tuttar frenetiskt mellan varven.

Jag ska berätta om besöker jag gjorde hos veterinären igår...vilket var både en tragisk och jobbig händelse. Anton mår verkligen inte bra. Nu börjar man ana att jag kanske har rätt trots allt...visst måste det finnas mer  bakomliggande men fallet är ovanligt. Självklart är det då jag som ska drabbas av udda saker 😕.
Hur som så mår hal lite bättre o sinnet just nu men magen är kaputt. Hoppas det är snabbt övergående denna gång. Som sagt berättar mer om honom senare.

Längtar 2 veckor framåt. ..även om det kommer bli mer intensivt men då bör Jag kunna ge ALLA 15 MER individuellt och de stora får se matte mer ❤ om det nu funkar som jag vill 😕
Tiden rusar ju iväg då vi är snart där. Jag vet knappt vilken dag det är...vilken tid på dygnet det är...tur det är ljust mycket så jag vet när det åtminstone är natt.

Nu ska jag passa på att ta en påtår. ..ett glas mjölk och huvudvärkstabletter. Tror jag sovit mig till den denna gång. Hela ligan har varit lugn inatt och vi har sovit som gnetter. ...helt otroligt men sant. Jag är så stolt över att alla nöjer sig och respekterar det mesta som jag beordrar ...allt jag gör är för att det ska funka bäst för alla men ändå även för familjen.

Ser gäller att tänka långsiktigt och före och ställa in dig på att saker ska funka annars kommer det aldrig att göra det...

Det mesta vad gäller hund är vilken energi och kroppsspråk du delar...du får tillbaka samma effekt ❤...så fostra aldrig hårt utan tvärtom. ..vänligt men bestämt och ge massor av kärlek och omtanke ❤

Puss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar