Summa sidvisningar

måndag 13 juni 2016

Oron växer och valparna rasar i vikt....

Godkväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Eftersom jag lyckades bli lar med alla hundar före midnatt så tar jag mig nu medans jag fortfarande är vaken och kastar ner några rader till om vad som varit under de sista dagarna här hemma. Jag har nu kommit fram till fredagen då valparna når sitt andra levnadsdygn.
Allt känns inte riktigt tipp topp, jag tycker att vikten på dem minskar för fort. Visserligen är de många runt matbordet men det känns inte riktigt som om Alice har kommit igång ordentligt med sin mjölkproduktion, kanske är det på grund av att hon inte fått behålla sin mat under sista veckan utan bara har kräkts hela tiden. Kanske är det så enkelt att hon inte kunnat producera då hon saknar näring. Jag gör allt i min makt oavsett vad för att få henne att äta. Visst äter hon nu men hon behöver mer...

Insatserna ökar....Jag har beställt mjölkersättning på Hund och Kattdoktorn i Söderköping och nu äntligen ska leveranssen dyka upp. Den behövs verkligen. Jag hoppas på att det kommer att räcka med runt 2 ggr per dygn med att stödmata så att Alice för lite tid till att komma igång och att jag vet att de fått i sig och hur mycket. Patrik ska ta med sig den och babytorrfoder som jag beställde förra veckan. Förmodar att jag får lite fart på Alice när jag kommer att erbjuda henne babyfoder vilket är både snällt för henne och näringsrikt.

Förövrigt då, hur mår jag i kroppen med allt detta? Jo då, kroppen värker....inte ultimata övningar sista dygnen när man har fart upp och ner i valplådan. 

 Nu har skifte införts i bregottfabriken. ...total kontroll.
Varför? Tycker vikten minskar för mycket :( som jag nyss nämnde och oron börjar bli rejäl då det går väldigt fort.
 Nya matblandningar...ett bloss...panodil, ipren..yoghurt och en dusch gjorde mycket men resultatet på skiften visar nu sig positivt . ..minsta valpen som tappat mycket vikt har för tillfället vänt. Uppåt med 5 gr på 2 timmar. Minstingen ligger kvar vid varje skifte hos Alice för att kunna få chansen att ta sig fram och hålla sig kvar dubbelt så mycket än de andra som är större och starkare och inte heller minskar i procent lika fort.

 Skiftet ger resultat i rätt riktning  :) och bästa av allt Alice lägger på hullet igen äter och dricker bra...äter till och med nu utan trug och skapliga mängder ❤
 Ganska lugnt just nu, vilket är skönt..
Mer saker hände ju denna dag som jag också nämnt Johanna tog ju studenten...min "lilla" Johanna! Vart försvann tiden???

 Nu är det nappflaska och stödatning som gäller då Patrik tog med sig mina varor jag beställt när han kom hem.
 Fy fan....jag dööööör. ...jag är sååå såld!!! Fatta hur underbart söta! Herregud jag smälter som jag aldrig smält förut!
Första matningen med nappflaska tog 1,5 timma för att ge alla 11. Det var inte helt lätt ska jag vara ärlig att säga, allt är en konst.

Jag städade upp en hel del på mysrummet, tände upp med massor av ljus och satte mig i bloggen för att skriva medans jag väntade på gubben. Han hade något i görningen vilket visade sig vara en stor skål med räkor och lite grönsaker samt lite vitt vin till det. Detta innebar att även jag nu nästan tar fredag.
Det visade sig att det var lite knöligt att få kontakt med antennen på tv;n där inne så det vart inte värst att glo på tv ihop med detta so var tanken utan det slutade med att när ännu 1 kg räkor till skulle tinas så hann Patrik att somna. Det slutade med att jag ensam som jag var, kastade ut halva glaset vin, skalade räkor och käkade ensam och försökte få liv i gubben men utan resultat.

Jag gick och tog mitt sista åtagande för kvällen, jag vägde de små vilket var en positiv anblick på vågen då de alla hade gått upp efter målet jag gav dem. Det var en riktig lättnad måste jag säga.

 Nu tar jag fredag...eeeh menar lördag och klockan hade nu nått 02.00 innan jag avslutade för en god natts sömn.
Nu var jag riktigt trött....och sa godnatt ❤ 

Detta var min fredag ungefär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar