Summa sidvisningar

söndag 12 juni 2016

Första dygnet med 15 hundar hemma....

Goddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Jag fortsätter väl att återberätta vad som varit under de dagar som jag inte hunnit med.
Efter att alla bebisarna var ute och allt var frid och fröjd så bad jag min make att köpa med sig mat hem, Johanna och jag var värda något gott efter dagens insats ❤

Alice har fått ner lite mat nu åtminstone . ..sover nu lugnt med sina 11 små troll ❤
Idag har det bakats rejält medans gubben jobbat. 11 små alerta rottisbebisar har förlösts under dagen. Nu äntligen kom första kullen från egen uppfödd tik <3 på Lund Mansion's Kennel och för första gången känns det som en kennel med allt arbete bakom.
Tack Patrik att du stått ut med din hundtokiga fru..

Självklart är föräldradjuren meriterade, röntgade, ställda, mentaltestade och fruktansvärt trevliga individer och väntan har varit enorm ❤
Äntligen får jag vara med igen vilket överträffar det mesta i min tillvaro.
Mer info om föräldrarna nedan 

Mor:
Lund Mansion's Alice  (Egen uppfödning)
Känd mentalstatus (MH)
Norrköping Exc.ÖK2
Växjö Exc.ÖK1, certifikat, CACIB, BIM
Stockholmsmässan Exc. ÖK3
Far:
Norsk import:
Lykkeheimen's Antal (Vår numer svenska Anton)
Känd mentalstatus (MH)
Utställningsresultat:
28.04.2012
Letohallen
 Hjorth, Leif Ragnar
 VG.JK 3.JKK

01.05.2012
 Biri Travbane
 Norsk Rottweilerklubb
 Mihajlovic, Lidija
 VG.JK

 14.07.2012
 Vålerbanen
 Åsnes Og Omegn Hundeklubb
 Salijevic, Zorica
 G.JK

 15.07.2012
 Vålerbanen
 Norsk Eurasierklubb
 Hübenthal, Rodi
 Exc.JK 1.JKK

 13.10.2012
 Hamar
 Norsk Kennel Klub
 Eikeseth, Wenche
 Exc.JK 1.JKK

13.07.2013
 Vålerbanen
 Norsk Eurasierklubb
 Nilsson, Kurt
 Exc.AK 1.AKK CK 2.BHK

14.07.2013
 Vålerbanen
 Åsnes Og Omegn Hundeklubb
 Hagen, Helge Werner
 VG.AK 2.AKK

Patrik talade om att han tyckte vi var jätteduktiga idag som förlossningsteam under tiden då han var på annan ort och jobbade. Allt jobb var klart när han kom hem så så såg vår arbetsdag hemma ut denna gång.

Under kvällen så skrev jag på fb till mina vänner då jag höll på att bli tokig av min telefons läten och antalet aviseringar...verkligen jätte kul en hade varken tid eller ork just då.

Inlägget löd...
 Ledsen vänner...stänger av ljudet en stund. Nu är det lugnt och jag är dödstrött!!!
Orkar inte mer än de ca 230 avisering och chatt meddelanden just nu ..
Nu ska jag ta en cigg...en chokladbit på balkongen och bara lyssna till knorret innan jag lägger mig ner i ett nytt försök ...puss <3

 Medans det är lugnt ska jag renskriva anteckningar för dagen och sedan om jag inte somnar ge mig in i bloggvärlden. .Funkar det inte nu blir det senare och som vanligt fick det bli senare om jag inte minns fel.

 Efter natten så kan jag meddela en smärre chock.
Alice var inte klar med sin valpning. Kanske hade fler funnits vid liv om jag inte sovit en stund inatt men det är aldrig något jag kommer få veta. Kanske hade de mist levnadsförmågan i magen..
Under tidiga morgonen föddes 2 valpar till. Samma storlek som de andra. För all del räcker 11 gott och väl men jag kan inte låta bli att ha ångest att jag inte var vaken då de kom. Inga tecken visade att hon kunde ha ännu fler. Hon gav inte ett ljud ifrån sig under natten. Hon klarade hur som helst få ut dem och efterbörd själv så totalt avslutades kullantalet på 13 stora valpar.
Hennes mamma Coco fick också 13 valpar som första kull men miste 3 av dem så kullen Ebba är ur är den kullen.

Timmar tickar iväg...
 Det är fart i dem och mer ska det bli ❤ Alice tycker dock att det är vääääldigt varmt. Hon ska inte dricka vatten...bara om det serveras ur mattes hand! Knasmajan!

 Försökte få ner detta under den kvällen men det sket sig då jag var för trött. So väl var hade jag under onsdagen mått bättre efter att jag varit sjuk men nu detta dygn efter förlossningen, jävlar i havet så ont i kroppen! Allt detta farande upp och ner i lådan, suttit på benen, kravlat i konstiga ställningar åt alla möjliga håll och kanter, det visade sig med råge...men jag vill inte för något i världen ha det ogjort..snarare tvärtom.

Jag kan inte beskriva glädjeruset som bubblar inom mig, det är bara sååå fantastiskt! <3<3<3<3<3

Puss.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar