Summa sidvisningar

söndag 12 juni 2016

Det började hända grejer...

God dag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Denna dag var i tisdags och den 7; e juni. Kände mig inte helt återställd från min förkylning ännu, men lite bättre i alla fall.
Jag var väldigt mycket på övervåningen med Alice, hade några få saker jag var tvungen att göra men då ville gumman följa med mig, jag ville inte på några omständigheter lämna henne ensam, inte ens för ett par minuter.Vi var uppe tidigt denna morgon och det kändes som hela förmiddagen hade passerat men så var inte fallet.

Vi tog en fika med gubben innan vi återgick till övervåningen igen för att få vara ifred.. Säga vad man vill men vilket team vi är Alice och jag.

 Jag vill tacka Gunn som bidrog med bäddmaterial..nu kunde vi premiärbädda med tidningspapper.
 Jag hade bjudit in en enda person att dela upplevelsen som väntar Alice...det finns bara en förutom familjen som jag anser är lämpad för uppgiften...
Det är en person som ligger mig extremt varmt om hjärtat och som jag vet inte skulle störa Alice alls utan tvärtom ...självklart pratar jag om Gunn. Hon tackade ja och var glad för uppgiften men det blev inte riktigt så då Alice var redo...


Mitt i allt som var just nu så söker man ibland lite ro och lugn genom att fundera. Denna gång på när man åker på en bokad semester vilket ger maximal avkoppling. Det är skönt när det är hektiskt att låta tankarna koppla av en stund. Man hinner tänka oerhört mycket när man inte kan göra så mycket mer än bara vänta på kommande tider.
 Konstaterade då att det är min 15:e solsemester som väntar i december ,då blir det 3 hela händer ...tanken har inte slagit mig förut men vi har visst varit iväg en hel del och mer kommer det att bli såklart. Det är vad vi gör för att samla nya krafter både i tankar och känslor.

Från det ena till det andra så har Alice varit väldigt kräsen med maten...bara special-varianter har fungerat men nu fick jag ju hem lite annat som jag beställde från Tyskland...(hittade en billig sida)
 Äntligen säger Alice. ...nu snackar vi gourmetmat ;)


 När jag serverade henne detta så åt hon som aldrig för och hon behöver det verkligen...Bäst jag gömmer det sista så ingen snor det!...det där va ju gott, såg det ut som hon tänkte då hon inte orkade äta upp utan försökte gömma det sista under filten i valplådan.

 Man har lite förspänt med att vara med smått iaf. Sällskapar när matte har balkonghäng, Alice är så nära så nära matte hela tiden <3


Det börjar närma sig nedkomsten då tempen har sjunkit med en grad för att nu inom 24-48 timmar starta värkarbetet. Hennes underliv är nu mycket slappare och fina flytningar kommer med segt slem lite då och då när hon kissar. Alice har mig med vart hon än går..

Nu är frågan...får jag sova inatt?

Fortsättning följer.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar